czwartek, 29 czerwca 2017

Gryczanka na słodko.

Mimo półgodzinnego cyckowania po lekkim wybudzeniu, Jan wstał dzisiaj wybitnie głodny. Nie mogłam się ruszyć, bo chciał na ręcę i z nerwowością pokazywał palcem na truskawki, wydając przy tym swoje ulubione efekty dżwiękowe (mamyyyeeemamyyyeeeeeemameeedadamamdaaaeeeyy). Także śniadanie robiłam z dzieckiem na rękach, zaciskając przy tym mocno nogi... If you know what I mean :) Przygotowanie koktajlu nie wchodziło w grę, ponieważ nasz bledner lubi płatać nam figle (głównie Rafałowi - biedny, już czterokrotnie cała zawartość koktajlu wylała się mu poza kielich - pamiętacje nie zostawiajcie blendera w kielichu, bo niemal na pewno się przechyli). Zostało trochę musu z wczoraj, więc na - prędko prędko mamo bo się zesram z głodu wyczarowałam pyszną gryczankę ;D


Składniki
- płatki gryczane z kaszy białej
- banan
- mus truskawkowy
- twaróg półtłusty
- maliny
- opcjonalnie można dodać tłuszcz [ olej kokosowy, olej lniany]

Przygotowanie
Płatki gryczane zalewam wrzątkiem. Banana rozgniatam z twarogiem. Dodaję do płatków. Zalewam musem truskawkowym i wrzucam na wierzch kilka main. Voila! Gotowe :)


Myślę sobie, że też powinnam zacząć jadać takie śniadania - zbilansowane, pełnowartościowe. Jutro może coś jaglanego?

piątek, 23 czerwca 2017

Przepis na szybkie i smaczne śniadanie - bomba witamowa w koktajlu!

Gdy ja zostałam mamą śniadania jadałam dość monotematyczne. Nie ma to oczywiście nic wspólnego z ''dietą mamy karmiącej'' - bo umówmy się, wprowadzenie takiego pojęcia do obrotu to jakieś nieporozumienie. Wielokrotnie pisałam o tym, że eliminowanie ''na zaś'' nie ma najmniejszego sensu, a sprawia jedynie to, że mama skazuje się na wystąpienie niedoborów w organizmie. 
Kanapki z serem i pomidorem. Codziennie. Czasami jakaś szyna, czy ogórek, co by nie to samo wiecznie. Jeśli jesteście mamą karmiącą piersią, ba ! jeśli jesteście kobietami zapracowanymi, to wiecie, że zrobienie kanapy to najszybszy sposób na przygotowanie śniadania. Wcinasz karmiąc, a że czasami jakiś kawałek sera wpadnie do ucha... :) Możesz wziąć do samochodu, zjeść po drodze. 

Jednak jest jeszcze jeden rodzaj śniadań, które możesz przygotować równie szybko, a będzie dużo smaczniej i bardziej kolorowo. Potrzebować będziesz jedynie ulubionych warzyw, owoców blendera i kreatywności. Jest to doskonała propozycja nie tylko dla dorosłych, ale również (a może zwłaszcza ) dla dzieci. W pełnowartościowym koktajku możesz przemycić to,co Twoje dziecko niemal na pewno nie zjadło by, gdyby pojawiło się na talerzu. 

Zapraszam :)