poniedziałek, 8 lutego 2016

Przepisy do wypróbowania w tym tygodniu.

Często na blogach trafiam na inspirujące, motywujące wpisy. Jakiś czas temu założyłam nawet tumblr by gromadzić tam inspirujące fotografie. Miałam taki okres, że byłam takim gromadzeniem wręcz pochłonięta, zafascynowana.  Dzisiaj postanowiłam zrobić wpis obrazkowy. Niżej pojawią się zdjęcia potraw, zup, deserów wraz z linkami do przepisów, które mam zamiar przygotować w tym tygodniu.

Tarta oreo - przepis.  Miałam okazję spróbować jej w sobotę - genialna. Koniecznie do zrobienia na następny weekend.





Rosół orientalny z łososiem i makaronem. Przepis od Kwestia Smaku



Makaron z pulpecikami w sosie pomidorowym - przepis Kwestia Smaku



Kremowa zupa z soczewicy z mlekiem kokosowym - przepis na Kuchnia szeroko otwarta.


Poza tym potrzebuję sprawdzonych przepisów na chlebek bananowy, ciasto marchewkowe, batoniki mussli, zapiekankę warzywną i naleśniki wytrawne.

Ktoś, coś?

16 komentarzy:

  1. tarta oreo wygląda przesmakowicie, na pewno muszę ją zrobić w weekend, jak również zupę krem z soczewicy!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.simplyrecipes.com/recipes/banana_bread/

    najlepszy chleb bananowy ever! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno spróbuje ten rosołek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają smakowicie, chyba sama się skuszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marchewkowe Ciasto z serkiem mascarpone.
    2/3 szkl. mąki pszennej
    1/2 szkl. drobnego cukru do wypieków
    1 łyżeczka sody oczyszczonej
    3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
    1 łyżeczka cynamonu
    1/4 łyżeczki zmielonych goździków
    1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
    1/4 łyżeczki ziela angielskiego
    1/4 łyżeczki soli
    1/3 szklanki oleju rzepakowego lub z oleju orzechów włoskich
    2 jajka, roztrzepane
    1 szkl. grubo posiekanych orzechów włoskich
    1/2 szkl. posiekanych, odsączonych ananasów (z puszki lub świeżych)
    1 szkl. startej na średnich oczkach marchewki
    Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
    W jednym naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę pszenną, cukier, sól, proszek, sodę, przyprawy. Przesiać.
    W drugim naczyniu roztrzepać jajka z olejem.Połączyć zawartość obu naczyń, dodać marchewkę, orzechy i ananasy, wymieszać łyżką. Formę o średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Do formy wyłożyć ciasto, wyrównać.
    Piec w temperaturze 175ºC przez 40 - 45 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wystudzić w formie, następnie wyjąć i wystudzić na kratce.
    Masa
    500g serka mascarpone
    laska wanili
    1/2 szkl.cukru


    sprawdzone,przepyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto marchewkowe w wersji Agnes Blog polecam. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooojeeejjj ta tarta oreo jest niesamowita :) aż mi ślinka cieknie :) muszę sobie zrobić na weekend bo w tygodniu nie ma rozpusty :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki "inny" rosół bardzo do mnie przemawia, aczkolwiek nigdy nie jadłam zupy z rybą :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie są kuszące! Ja jutro sprawdzam przepis na domowe bounty ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ostatnio robiłam batoniki ale z samych ziarenek- byłam meega zaskoczona że wyszły takie dobre! batoniki musli też kiedyś zrobię:) za to krem z soczewicy zrobię jak najszybciej bo mam ostatnio jakąś fazę na soczewicę:) rosół z łososia? hmmm nie wiem, wygląda ciekawie ale jakoś tak przywykłam że jak łosoś to tylko w kawałku z surówką...ale wszystkiego trzeba spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tarta i zupa, jestem bardzo na tak

    OdpowiedzUsuń
  12. Tym wpisem przypomniałaś mi, że w zakładkach czeka na mnie kolejka przepisów do wypróbowania :) Co prawda dziś na kolację mam już pewne plany, ale w kolejnych dniach może być z tym nieco gorzej, więc wypadałoby co nieco pogrzebać w mojej liście :) I tym samym rozbudować moje umiejętności kulinarne, a także serię na blogu "gotuję z.."! ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Od pierwszego zdjęcia nie chciałam przechodzić dalej. Tarta oreo wygląda bardzo smakowicie i obowiązkowo muszę sprawdzić przepis.

    OdpowiedzUsuń
  14. http://www.agnesblog.pl/2013/09/marchewkowe-fit.html?m=1 sprawdzilam, polecam :d

    OdpowiedzUsuń