czwartek, 26 listopada 2015

Dwa makarony vege.

Dzisiaj przychodzę do Was z pysznym przepisem. Na obiad. Na wegetariański obiad. Idealnym źródłem białka - fasola. W ogóle ostatnio zaczęliśmy jeść dużo warzyw strączkowych - a to fasola, a to ciecierzyca, soczewica. Są nie tylko smaczne, zdrowe, ale i syte. Zawierają dużo błonnika, a jego akurat mi teraz potrzeba :) 

Do przygotowania makaronu warzywnego nie potrzebujemy dużo czasu. W zasadzie można powiedzieć, że robi się sam.
Musimy jedynie namoczyć fasolę - najlepiej zostawić ja na noc w wodzie.

Składniki:
- cukinia
- 2 marchewski
- seler naciowy
- fasola - na oko - możecie wybrać jaką chcecie. Ja użyłam fasoli przywiezionej z Grecji - ogarnę co to za odmiana.
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 2 puszki pomidorów
- starty ser - u nas grana padano
- makaron brązowy penne
- przyprawy do smaku - papryka ostra, sól, pieprz

Przygotowanie:
Przez godzinę gotujemy fasolę. Gotujemy makaron. Warzywa obieramy, kroimy i podsmażamy. Dodajemy pomidory z puszki, przyprawy, wyciśnięty czosnek. Dodajemy ugotowaną fasolę. Cały nasz sos wykładamy na makaron i posypujemy startym serem.
Prawda, że proste?



Dzisiejszy obiad, jest również propozycją wege. Zamiast fasoli dodałam ciecierzycę. Zamiast pomidorów z puszki - pomidorki koktajlowe. Dla podkręcenia smaku - samba oelek. Szamka rozgrzewająca, sycąca i szybka w przygotowaniu.







12 komentarzy:

  1. Uwielbiam makarony w każdej postaci, a na widok tych dań aż zgłodniałam :) Czytając listę składników, uznałam, że taki sos prawdopodobnie idealnie trafiłby w moje smaki, muszę więc kiedyś koniecznie spróbować go zrobić :) A pewnie kiedy już go zrobię, będę chciała jeść tylko to!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie połączenia - mega zdrowe, sycące i pyszne :) spisuję przepisy i idę na zakupy, bo fasolkę i ciecierzycę już wykorzystałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie i nie zraża mnie, ze jest vege :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam makarony z jednego względu - można do nich dorzucić w zasadzie cokolwiek i zawsze będzie smaczne ;) nieważne, czy mięsne czy Vege :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie widziałam jeszcze nigdy propozycji podania makaronu z ciecierzycą, ale muszę przyznać, że mnie zaintrygowałaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdybym mogła jadłabym makaron codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam makarony. Szczególnie te z pomidorowym sosem :). Najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń