czwartek, 26 listopada 2015

Dwa makarony vege.

Dzisiaj przychodzę do Was z pysznym przepisem. Na obiad. Na wegetariański obiad. Idealnym źródłem białka - fasola. W ogóle ostatnio zaczęliśmy jeść dużo warzyw strączkowych - a to fasola, a to ciecierzyca, soczewica. Są nie tylko smaczne, zdrowe, ale i syte. Zawierają dużo błonnika, a jego akurat mi teraz potrzeba :) 

Do przygotowania makaronu warzywnego nie potrzebujemy dużo czasu. W zasadzie można powiedzieć, że robi się sam.
Musimy jedynie namoczyć fasolę - najlepiej zostawić ja na noc w wodzie.

Składniki:
- cukinia
- 2 marchewski
- seler naciowy
- fasola - na oko - możecie wybrać jaką chcecie. Ja użyłam fasoli przywiezionej z Grecji - ogarnę co to za odmiana.
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 2 puszki pomidorów
- starty ser - u nas grana padano
- makaron brązowy penne
- przyprawy do smaku - papryka ostra, sól, pieprz

Przygotowanie:
Przez godzinę gotujemy fasolę. Gotujemy makaron. Warzywa obieramy, kroimy i podsmażamy. Dodajemy pomidory z puszki, przyprawy, wyciśnięty czosnek. Dodajemy ugotowaną fasolę. Cały nasz sos wykładamy na makaron i posypujemy startym serem.
Prawda, że proste?



Dzisiejszy obiad, jest również propozycją wege. Zamiast fasoli dodałam ciecierzycę. Zamiast pomidorów z puszki - pomidorki koktajlowe. Dla podkręcenia smaku - samba oelek. Szamka rozgrzewająca, sycąca i szybka w przygotowaniu.


niedziela, 22 listopada 2015

Pielęgnacja skóry w okresie ciąży. Mój brzuszek.

Właściwa pielęgnacja skóry ciąży - od samych jej początków - to absolutnie podstawa.
Gdy zaczyna się drugi trymestr ciąży, macica intensywnie się powiększa, aby zapewnić miejsce rozwijającemu się maleństwu. Zbyt późne sięgnięcie po kosmetyki przeznaczone dla kobiet w ciąży, bądź też całkowita z nich rezygnacja wpływa na prawdopodobieństwo wystąpienia rozstępów. Najbardziej podatnymi miejscami są brzuch, biodra, pośladki. Ja mam już kilka rozstępów, które pojawiły się w wyniku odchudzania i nie stosowania odpowiednich preparatów. Wydaje też mi się, że moja skóra jest podatna na ich występowanie. Ale nie tylko o rozstępy chodzi. Skóra traci elastyczność na skutek nadrywania się włókien kolagenowych, po porodzie może już nie być tak jędrna jak przed nią. Po trzecie skóra w okresie ciąży jest bardzo wrażliwa, skłonna do podrażnień i przesuszeń. Dlatego ważne jest by pielęgnacje odpowiednimi produktami  zacząć od samego początku trwania ciąży.

Ważne jest by dobierać kosmetyki specjalnie przeznaczone dla kobiet w ciąży.

Ja w swojej pielęgnacji postawiłam na 3 produkty.



wtorek, 17 listopada 2015

Pozbądź się stresu kolorując!

Kolorowy trening antystresowy wydaje się być hitem drugiego półrocza 2015 roku. Gdzie nie spojrzeć tam kolorują, malują, tworzą piękne obrazy. Ja jako psycholog jestem tym zachwycona.Moje zainteresowania już jakiś czas temu biegły w kierunku arteterapii - terapii przez sztukę- wszelkiego rodzaju.
Kto z nas w trakcie lekcji nie malował na marginesach esów i floresów? A może brokatowymi mazakami kolorowaliście kratki na tyle zeszytu? Odprężająca moc rysowania, kolorowania, tworzenia jest nieoceniona. Wykorzystywana jako forma terapii z pacjentami, przynosząca korzyści. Stosowana jako forma terapii relaksacyjnej, mająca ogromne zastosowanie w redukcji stresów dnia codziennego, leczenia nerwic, niskiej samooceny.

Ja również zaczęłam kolorować.Jest to dla mnie sposób na odprężenie,zabicie nudy, zabawę. Pozwala mi się wyciszyć,przenieść uwagę, skupić na czymś innym, zaprzestać gonitwie myśli.
Ponadto dzięki kolorowankom rozwijamy kreatywność, twórcze myślenie, pozytywnie oddziałujemy na mózg. Przecież życie bez stresu to właśnie healthy lifestyle. 




A Wy kolorujecie?

czwartek, 12 listopada 2015

Najlepsza jaglanka na słodko!

Kaszę jaglaną przygotowaną na słodko miałam okazję po raz pierwszy zjeść w miniony weekend. Moja przyjaciółka przyrządziła prawdziwą kulinarną ucztę.



czwartek, 5 listopada 2015

Listopadowe fitplany mamy.

Zaczynamy drugi trymestr! Czuję się fantastycznie. Wszystkie przykre dolegliwości z pierwszego trymestru ustąpiły. Nawet śpiączka pojawia się znacznie rzadziej - chyba, że wstanę dość wcześnie, wtedy popołudniowa drzemka jest konieczna. Badania pokazują, że maleństwo rozwija się prawidłowo, wesoło fika i łobuzuje w brzuszku mamusi. Ostatnio nawet nam pomachało :)

Brzuszek rośnie, boczki rosną, pupa rośnie, cała rosnę. Po konsultacji z lekarzem zdecydowałam się na zwiększenie aktywności fizycznej. Zawsze motywowały mnie miesięczne plany. Zauważyłam, że Justyna z bloga FIT MORE by JJ podjęła się wyzwania listopadowego i postanowiłam zrobić coś podobnego.
Niestety biegać nie mogę, więc postawiłam na spacery i basen. Trudno zaplanować mi cały miesiąc, więc zagospodarowałam dni, które na pewno mam wolne. W tym miesiącu mamy troche wyjazdów do Warszawy, dochodzą zjazdy na uczelni...
Ciężko się jesienią zmotywować do wyjścia z domu - zwłaszcza w chłodne, mgliste wieczory. Ale ja na szczęście wychodne mogę mieć rano, albo w ciągu dnia :)




wtorek, 3 listopada 2015

Aktywność w ciąży - wędrówki po górach.

To, że jesteś w ciąży wcale nie oznacza, że musisz zrezygnować ze wszystkich rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność. W październiku wybraliśmy się w Bieszczady - góry niezbyt wysokie, bo najwyższy szczyt - Tarnica - wynosi 1346 m n.p.m. Dla porównania Giewont - 1894 m n.p.m. Bajeczna gra jesiennych barw sprawiła, że wędrówki po lasach i łąkach górskich były prawdziwą przyjemnością.
Cały czas pamiętałam o małym szkrabie i uważałam na siebie, by uniknąć urazu mechanicznego. Jadąc w góry zawsze pamiętam o dobrym przygotowaniu się- odpowiednim obuwiu, odzieży i batoniku w plecaku ;)

W Bieszczady, w miejsce gdzie diabeł mówi dobranoc - odcięte od cywilizacji, nie tknięte zbytnio ludzką ingerencją - wrócimy na pewno. Jeśli nigdy nie byliście w tych rejonach - gorącą zachęcam - zwłaszcza w okresie jesiennym. Nie ma aż tak wielu turystów, szlaki nie są przeludnione - chyba, że w weekendy. Szlaki są na tyle mało wymagające, że można sobie na nich zrobić solidny trening biegowy.