poniedziałek, 19 października 2015

Będę jadła więcej kasz!

Kilka dni temu, obiecałam sobie, że będę jeść więcej buraków i kasz.
Trzy rodzaje kasz, na które stawiam w najbliższym czasie to ulubiona przeze mnie kasza gryczana. Polubiłam kaszę jęczmienną i mam zamiar zaprzyjaźnić się z jaglaną.

Kobiety w ciąży powinny często spożywać kaszę. Głównie zaleca się spożycie właśnie kaszy gryczanej, jęczmiennej i jaglanej. Zawierają one żelazo, kwas foliowy i witaminę E.

Wczoraj przygotowałam kaszę jęczmienną, jako dodatek do mięsa. Jednak nie jest to jedynie ugotowana kasza jęczmienna. Moja propozycja to kompozycja kaszy, pieczarek, pora, pestek dyni i suszonych pomidorów. Pyszna również solo.

Kasza jęczmienna dodatkowo jest dobrem źródłem niacyny, która wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi oraz poprawia wygląd skóry. Ponadto kasza ta zawiera duże ilości rozpuszczalnego błonnika, przez co pomaga w zapobieganiu zaparć, wzdęć, bólom brzucha, które dość często zdarzają się u ciężarnych. Czemu?Jedną z przyczyn jest wzrost hormonów ciążowych, głównie progesteronu, który wpływa na zwolnienie pracy układu trawiennego. Pokarm trawiony jest wolniej, wolniej też produkty przemiany materii poruszają się w jelitach. Temat obszerny, przygotuje oddzielny wpis.




Składniki:
Wykorzystałam 400 g kaszy, słoik pokrojonych suszonych makaronów, kilka pieczarek przesmażonych na patelni i prażonych pestek dyni. Jeśli chcemy, żeby kasza była tłuściejsza, możemy dodać kilka łyżek zalewy z suszonych pomidorów.

W moim planie żywieniowym zaznaczyłam, by kasze jadać minimum 2 razy w tygodniu. Dzisiaj zakupię kaszę jaglaną, więc może podrzucicie jakiś smaczny przepis na jaglankę na słodko?

Pozdrawiam,
Kama
W 100 g suszonych pomidorów znajduje się około 90–100 mg likopenu. Dla porównania w świeżym pomidorze zawartość likopenu sięga 7–20 mg.

http://bonavita.pl/suszone-pomidory-wlasciwosci-wartosci-odzywcze-i-zastosowan
Są one dobrym źródłem witaminy PP (niacyny), która skutecznie obniża poziom cholesterolu we krwi, rozszerza naczynia krwionośne i poprawia wygląd skóry. Warto je polecić przy kłopotach z cerą oraz hipercholesterolemii. Kasze jęczmienne mają ponadto dużo rozpuszczalnego błonnika, dzięki temu zapobiegają zaparciom, wzdęciom i bólom brzucha towarzyszącym zaburzeniom trawienia.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/Wartosci-odzywcze-kasz-kasza-manna-jeczmienna-gryczana-kuskus-kukurydz_33729.html?page=1&

24 komentarze:

  1. Nie lubię strasznie kaszy, choć danie wygląda całkiem fajnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja koleżanka jak poczuje zapach gotującej się kaszy gryczanej to wymiotuje :)

      Usuń
  2. ja uwielbiam kasze- choć najmniej twojego faworyta czyli gryczaną-ale może to dlatego że nie mam fajnego przepisu na nią. za to jęczmienna i jaglana smakują mi w podobnej wersji jak Twoja ale i bez dodatków uwielbiam. A nie lubisz krupniku? dodając kaszę jęczmienną i mnóstwo warzyw masz prawdziwą bombę witaminową dla siebie i dzidzi:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie dziwoląg ze mnie, bo za krupnikiem nie przepadam.

      Usuń
  3. Ja kaszę jaglaną jem codziennie na śniadanie z owocami i maslanką. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. o tak kasza jest mega zdrowa ja też muszę zmotywować się i częściej po nią sięgać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że nie tylko kobiety w ciąży powinny często spożywać kasze :) ja powoli przekonuję się do gryczanej

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kaszę, ale spróbuj burgur :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie kasze polecam ;) Mają naprawdę szeroki wachlarz zalet i są pyszne ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciężko było mi się przekonać do kasz. A jeszcze trudniej przekonać mężczyznę, który żyje w schemacie wyniesionym z domu pod tytułem: ziemniaki-mięsko-sos. :|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mój znowu uwielbia kaszę z warzywami, a mięso i sosy ograniczył :) Da się zrobić! :D

      Usuń
  9. Ja kasze bardzo lubię, chociaż jako dziecko ich nie znosiłam :-) pysznie ją zrobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja kasze bardzo lubię, chociaż jako dziecko ich nie znosiłam :-) pysznie ją zrobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam kasze, szczególnie właśnie gryczaną, mogę jeść ją po prostu tak bez dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kasze mogłabym jeść codziennie - jaglaną, jęczmienną i czasem gryczaną. Dwie pierwsze są moimi ulubieńcami, dlatego jutro na śniadanie jaglanka z jabłkiem i gruszką :)>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jem w ten sposób: pół szklanki kaszy jaglanej, szklanka wody to do garnka i mieszajac,czekam az sie ugotuje. Polecam dodanie w połowie gotowania jabłka i cynamonu. Pachnie i smakuje jak szarlotka ;)

      Usuń
  13. Kasze uwielbiam i jem je codziennie na śniadanie :) jeczmienna jem na słono lub słodko. Co do jaglanej, to jem ją najczęściej z miodem, cynamonem, bakaliami, sezamem, rodzynkami I masłem :)
    Buraki bardzo lubię I jem je coraz częściej w sałatkach i do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. sorry I helped to establish the link.
    your website is very good and this article is very useful.
    good luck and always success for your blogging.

    OdpowiedzUsuń
  15. wiem, że kasze są bardzo zdrowe jednak ja jakoś tak za nimi nie przepadam, no może poza kaszą manną ;))

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam kasze gryczana :) niestety chwilowo mam niechec do kaszy jaglanej ale to tylko dlatego ze ostatnio jak kupilam i otworzylam byly w niej czarne robaczki (nie byla przeterminowana) wrrrr

    OdpowiedzUsuń