wtorek, 8 września 2015

Ziołowe napary.



Nie pamiętam kiedy polubiłam napary ziołowe. Zaczęłam od picia naparu z bio czystka. Teraz zioła pije codziennie. Głównie sięgam po rumianek, melisę, pokrzywę i miętę. Zioła te mają liczne właściwości prozdrowotne, są również bezpieczne w stosowaniu dla kobiet w ciąży. Wiadomo – wszystko z umiarem. Ja rano wypijam napar z rumianku, wieczorem – na godzinę przed snem – piję melisę. Pokrzywę piję najrzadziej, bo najmniej mi smakuje ;)



Rumianek

Dobroczynnie wpływa na układ trawienny, łagodzi dolegliwości przy wzdęciach, nieżycie żołądka i jelit, ma także działanie uspokajające i lekko nasenne. W mieszance z imbirem pomaga przy porannych mdłościach – kobietki w ciąży wręcz powinny po niego sięgać.


Melisa

Łagodzi stany pobudzenia nerwowego. Filiżanka ciepłego naparu z melisy osłodzonego miodem usuwa ból głowy, przegania depresyjny nastrój i bezsenność. Niektóre przyszłe mamy z powodzeniem stosują ją również w pierwszym trymestrze, aby z łagodzić nudności i wymioty.

Mięta

Liście mięty wspomagają pracę przewodu pokarmowego i procesy trawienia, przez co zapobiegają wzdęciom.

Pokrzywa zwyczajna

Zawiera dużo witamin i składników mineralnych, zwłaszcza żelaza i wapnia. Regularne picie naparu z pokrzywy lub zjadanie ziela na surowo zapobiega anemii. Pokrzywa wykazuje również działanie moczopędne, dlatego warto ją pić, gdy cierpisz z powodu opuchlizny nóg - pomaga pozbywać się nadmiaru wody z organizmu. Dzięki witaminie K, flawonoidom i garbnikom działa przeciwkrwotocznie. Obniża ciśnienie krwi. Pobudza wydzielanie soków żołądkowych, działa przeciwbiegunkowo, nieznacznie obniża poziom cukru we krwi.


Póki co odstawiłam czystek. Piję te cztery zioła zamiennie. Poza tym co u mnie? Z aktywności fizycznej ograniczyłam się do lekkich ćwiczeń w domu, do ćwiczeń na kręgosłup i do pływania – jak dobrze, że niedługo będę mieszkać kilka metrów od pływalni. Od basenu mam chwilową przerwę, ale za trzy tygodnie powinnam wrócić do ''normalności'' :)

Pijecie zioła? Które polecacie? 

Jeśli chcecie być ze mną na bieżąco - zapraszam na mojego instagrama!

25 komentarzy:

  1. jak znaleźć Cię na insta? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam miętę, szczególnie napar ze świeżych listków.
    Nie wiedziałam, że melisa działa na ból głowy, muszę zapamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama bardzo lubię zioła- najczęściej pijam miętę i pokrzywę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś pijałam dużo ziół, ostatnio przestałam, ale muszę znów do tego wrócić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja miałam teraz przerwę, bo w wakacje raczej nie przepadam za piciem ciepłego. A, że zbliża się zima i wieczory coraz dłuższe to pewnie ziół będzie u mnie lądowało więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam miętę <3 aż mnie zmotywowałaś, żeby od razu zaparzyć sobie herbatę :D ostatnio rzadko piłam ziołowe napary, ale najwyższa pora znowu zacząć :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam wszelkie herbaty ziołowe,ostatnio najczęściej czystek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mięta,czystek,pokrzywa,melisa przed snem,w lato szałwia.Kiedyś piłam ziołową herbatę mistrzowską Stefanii Korżawskiej, niestety miałam po niej straszną zgagę i przestałam

    OdpowiedzUsuń
  9. Też ostatnio wróciłam do lekkich aktywności :) U mnie na pierwszym miejscu są, pozostałe po lecie, spacery i bieganie :) Chyba wiele z nas dopiero przestawia się na tryb jesiennych sumiennych treningów.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bardzo lubię pić miętę i czystek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem oddana mięcie, tym bardziej w chłodne dni, jakie teraz mamy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam czystek, miętę, a w szczególności rumianek. Podobno czystek działa bardzo podobnie do naszej poczciwej pokrzywy. Fajnie, że nastała teraz "moda na czystka". Piją go niemal wszyscy, nawet Ci którzy niekoniecznie jakoś szczególnie interesują się zdrowym stylem życia. Może dzięki temu docenione na nowo zostaną także zioła te od lat stosowane w polskiej medycynie ludowej.

    OdpowiedzUsuń
  13. korzystam z takich dobrodziejstw natury: głównie mięta, rumianek i melisa
    www.puffa.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdarza mi się korzystać i zawsze lubię mieć je w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bezpieczne dla kobiet w ciąży? Czyżbyś coś przed nami skrywała?:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aktualnie piję pokrzywę. Obrzydlistwo :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja do twojej listy dorzuciłabym jeszcze skrzyp-na włosy i skórę idealny:) mi pokrzywa smakuje dożo bardziej niż czystek. pozdr

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja najbardziej lubię miętę ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam czystka i piję namiętnie... oby nie przed snem bo strasznie mi się chce po nim sikać heh ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam ziołowe napary. Nr 1 to mięta. Zawsze dobra i smaczna. Pokrzywa nie jest zła i ładnie oczyszcza organizm. Uwielbiam też herbatki Ajuwerskie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zioła <3
    Z lekkich ćwiczeń, ja narbardziej lubię rozciąganie!
    Mięta, melisa, rumianek, mniaam. Piję codziennie choć jeden napar. Ale mój ulubiony to chyba bratek.. :D
    Super oczyszcza organizm, czystek też jest świetny :) Ziołka to też świetny sposób na relaks, szczególnie meliska :D
    Cudownie koi nerwy.
    W sumie dziś nawet dodałam wyzwanie związane z ziółkami, zostawię link tutaj, gdybyś była zainteresowana. :)

    http://fiolkowepole.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. O, dobrze że ktoś wreszcie to prosto napisał jakie zioło na co! Dziękuję :*


    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Lepiej "karmić" się takimi ziółkami, niżeliby tabletkami z aptek.

    Świetny artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
  24. czasem piję herbatę z kopru włoskiego, ale zapach jest trochę zbyt intensywny dla mnie. teraz planuję pić wyciąg z bratka :)

    OdpowiedzUsuń