wtorek, 15 września 2015

Placuszki z cukinii.

Wczoraj wieczorem naszła mnie ochota na zrobienie czegoś, co miałam okazję jeść, ale nigdy nie ro.łam samodzielnie w domu. Od dziadków prosto z ogródka przyniosłam do domu dorodną, ponad 500 gramową cukinię. Pozostałe składniki do zrobienia placków z cukinii zawsze mam pod ręką, w domu. I tak o to powstały - smaczne, z zewnątrz chrupiące, a w środku rozpływające się w ustach. Omnonomnom ;-)








Składniki:
- duża cukinia
- 6 łyżek mąki
- 2 jajka
- 6 łyżek mleka
- przyprawy i zioła do smaku
- olej / oliwka




Dobrze jest obserwować konsystencję po dodaniu cukinii i w razie potrzeby dodać na oko któryś ze składników. W gotowaniu trzeba kierować się intuicją :)

Przygotowanie:

Cukinię ścieramy na grubych oczkach. Odciskamy z nadmiaru wody.
Przesiewamy mąkę, dodajemy przyprawy, jajka i mieszamy. Dodajemy mleko cały czas mieszając do momentu uzyskania gładkiej masy. Następnie dodajemy startą cukinię. Placki smażymy na oleju lub oliwię.

Fajnie smakują z czosnkowym sosem i listkami mięty ;)


Smacznego :)


22 komentarze:

  1. Uwielbiam cukinię w każdej postaci. :) Twoje placuszki wyglądają smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. oo super! dostałam właśnie gigantyczną cukinię od znajomych to wiem już co z niej zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham te placki ;) moze znajdzie się w domu jakaś cukinia to zrobię na kolację <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam, robię bardzo podobne i sos czosnkowy pasuje do nich idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja dawno ich nie jadłam, muszę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. do placuszków dodaję jeszcze marchewkę i słonecznik, też pyszne wychodzą :D

    OdpowiedzUsuń
  7. wygladaja przepysznie a jakie to ciasto ma mniej wiecej byc takie jak na nalesniki czy bardziej geste?

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, wyglądają pysznie, muszę sobie zrobić, razem z sosem czosnkowym :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy. pomysłowy blog! Powodzenia i zapraszam do mnie do obserwowania i komentowania :) http://eathealthilyandkeepfit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Smakowicie wyglądają :)
    Nigdy nie miałam pomysłu na cukinię, a tu proszę takie cuda :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam takich placków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cały czas obiecuję sobie że je zrobię :) Może tym razem się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie robiłam placków z cukinii, bałam się ze wyjdą za rzadkie. Te wyglądają obłędnie smacznie, więc może spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam placki z cukinii. W ogóle lubię cukinię :)
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobię sobie w weekend na śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda świetnie, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wyglądają super! miałam robić w weekend placuszki ziemniaczane, ale właśnie zmieniłam zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej ;) Przez przypadek wpadłam na Twojego bloga i jestem szczerze pod wrażeniem bardzo ładnie starannie prowadzony blog piszesz ciekawe aż się miło czyta.Twoje posty są konkretne na temat i widać że pisane z przyjemnością i konkretnie ;)
    Mam aby pytanie w sumie to i może prośbę zrobiłabyś post o przekąskach do kawy co wybierać jak już musimy kupić coś w sklepie. Ostatnio wybierałam Lupetitki zamiast ,,grześka'' ale nie wiem czy to dobry pomysł

    OdpowiedzUsuń