poniedziałek, 8 czerwca 2015

Sezonowe menu dnia.

Wreszcie nadeszła moja ulubiona pora roku. Samopoczucie znacznie lepsze, więcej energii, pomysłów, projektów. Znacznie więcej ruchu na świeżym powietrzu. Zmęczenie które przychodzi po powrocie do domu jest takie inne, przyjemne, satysfakcjonujące. Ciepły okres to też moment kiedy pojawiają się moje ulubione owoce i warzywa. Cały rok czekam by zjeść morelę, wypić świeży, odżywczy koktajl truskawkowy, czy też zjeść syty obiad z sezonowych warzyw. Zdecydowanie najlepiej funkcjonuje mi się w takich warunkach. Znalazłam harmonię - zarówno czas na treningi, naukę, pracę i odpoczynek. Czuję się świeża, radosna i wypoczęta. A to dopiero początek ciepłych dni i wiosennego wiatru!

Po przeczytaniu książki Karolina OdNowa - o której napiszę niedługo na blogu - zaczęłam jeszcze większą uwagę przywiązywać do produktów po które sięgam. Dzięki narzeczonemu pokochałam owsiankę na mleku, co wcześniej uważałam za niemożliwe. Prędzej mi kaktus wyrośnie jak to zjem. Kaktus nie wyrósł, owsiankę wciągam :)





Oprócz owsianki, w mojej śniadaniowej misce znajdują się również pestki dyni, słonecznika i siemię lniane. Dodajemy również miód - i obowiązkowo zmiksowane truskawki ! Mogłabym jeść, jeść, jeść.... chyba nigdy mi się nie znudzi. Żałuję, że jestem taki śpiochem i nie mogę zmotywować się do tego, by wstać wystarczająco wcześnie i codziennie, przed wyjściem do pracy wciągać taką miseczkę.

Gdy robi się ciepło, lubię jeść lekkie, niezbyt gorące potrawy. Jem dużo vege  makaronów.


Staram się używać warzyw sezonowych, świeżych. Z puszki dodana została jedynie czerwona fasola. Makaron z cukinią i serem grana padano....i znowu robię się głodna...

I żeby życie miało smaczek, nie należy odmawiać sobie przyjemności. Ciasta truskawkowe, nigdy nie będą smakować tak dobrze jak teraz. Na lekkim biszkopcie, zalane truskawkową galaretką. Warto popracować w weekend, by raz w tygodniu pochłonąć taki kawałek ciasta, albo dwa ;)


Dawajcie sprawdzone przepisy na szybką owsiankę! Szybko, szybciutko!

21 komentarzy:

  1. Owsianka na mleku to dzięki narzeczonemu czy dzięki książce?

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha jedzonko! mój niezawodny przepis na owsiankę: wieczorem płatki w garnku zalewam wodą i mlekiem sojowym, rano tylko podgrzewam, dodaję owoce, orzechy, pestki itp. i zajadam <3

    OdpowiedzUsuń
  3. ja do owsianki podchodzę w trochę inny sposób - gotuję aż mleko wyparuje a płatki nasiąkną i zrobią się baaaardzo gęste. do tego...wrzucam biały ser :D podgrzany robi się lekko gumowaty i ciągnący, przepyszny! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zalewam płatki owsiane gorącą wodą wieczorem. Do miseczki kroję owoce (truskawka, banan kiwi-zależy co mam w domu) i dodaję suszone śliwki, wiórki kokosowe i kostkę gorzkiej czekolady. A rano tylko zalewam płatki mlekiem i gotuję. :)
    Też jestem śpiochem i ten sposób opracowałam jakiś czas temu. Mam czas na pożywne śniadanie i spanie. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasta na zimno, owsianki, makarony - nie ma nic lepszego! Owsiankę polecam ugotować na wodzie z bananem, dodać rodzynki i jogurt (opcjonalnie masło orzechowe). NAJLEPSZA! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki dziewczyny, wypróbuję!

      Usuń
  6. Jeju, ale u Ciebie apetycznie :D wszystko bym zjadła i poprosiła jeszcze o dokładkę ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne posiłki, szczególnie makaron!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja lubię serniczki na zimno ale wiadomo trzeba ograniczać ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. polecam do owsianki dodac jablko i cynamon :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pysznie to wszystko wygląda! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystko wygląda cudnie. Takie truskawkowe kombinacje to wręcz uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też jestem fanką takich obiadów podczas upałów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności, pyszności! Wszystko z chęcia bym zjadła! Też uwielbiam ten klimat, gdy na straganie warzywno-owocowym najchętniej kupiłabym wszystko! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Polecam nasz przepis na super owsiankę :) -->Super owsianka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. z Twoich dań oczywiście najbardziej do gustu przypadły mi truskawki - bez nich nie wyobrażam sobie lata. teraz jeszcze jak rozpoczyna się sezon na czereśnie a pwooli już nawet jagody to mogłbym nie jeść nic innego jak tylko to - ciasta, obiady, śniadaia i wszystko to co jeszcze się uda! Smacznych letnich potraw!

    OdpowiedzUsuń
  16. Hah. Nigdy nie jadłam owsianki. Czy jest to bardzo dziwne?

    OdpowiedzUsuń
  17. Interesujące menu. Owsianka bardzo wskazana. Lepiej ją jeść niż musli.

    OdpowiedzUsuń
  18. To danie z makaronem mi się podoba :) co tam jest dokładnie?

    OdpowiedzUsuń