środa, 27 maja 2015

Pora na krem z pora!

Będąc w górach najadłam się żuru za wszystkie czasy. Pyszny, rozgrzewający i sycący. Dzisiaj naszła mnie ochota na coś równie treściwego, ale bardziej kremowego. I ugotowałam krem z pora :)



Składniki na 3 duże porcje
- litr wywaru warzywnego
- 3 duże pory
- 1 duża cebula
- 1 średnia marchewska
- 2 średnie ziemniaki
- śmietana 30%
- 2 łyżki klarowanego masła
- gałka muszkatołowa, pierz
- grzanki czosnkowe


Przygotowanie:
Warzywka kroimy. Na maśle podsmażamy pora i cebulę. W między czasie gotujemy bulion. Gdy por i cebulka ładnie nam się zeszklą wlewamy wywar i wrzucamy pokrojone drobno ziemniaki i marchewkę. Całość gotujemy, aż warzywa będą miękkie. Zupę zdejmujemy z ognia i blendujemy. Na koniec wlewamy 100 ml śmietany 30%. Doprawiamy pieprzem i gałką muszkatołową. Ponownie stawiamy garnek na ogniu i gotujemy do zagotowania. Na patelni rumienimy grzanki i posypujemy nimi zupę. Omniomniom!


Łatwo, szybko, smacznie i zdrowo :)

Jakie zupy kremy Wy polecacie?

14 komentarzy:

  1. Absolutnie cudna zupa, moja ulubiona !!! a teraz dodam również trochę ziemniaka

    OdpowiedzUsuń
  2. krem z jarmużu <3 pyszny ,sycący

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie jadłam, ale dziś robię krem z soczewicy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zupa:) Za mną chodzi krem z kalarepy.... musze nakupić warzyw i poszaleć w kuchni

    OdpowiedzUsuń
  5. Sprawia wrażenie bardzo konkretnej i treściwej zupy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Porowa to obok czosnkowej i cebulowej moja trzecia ulubiona zupa. Tanie AGD

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna zupa i szybka do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja z kolei zajadam się zupą-kremem z pomidorów z pesto i mozzarellą ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam i muszę powiedzieć, że jest przepyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie zjem taki krem z pora :)

    OdpowiedzUsuń