czwartek, 30 kwietnia 2015

Smaczne, lekkie sałatki !

Dzisiaj przygotowałam dla Was cztery propozycje na wiosenne sałatki. Fajne jest w nich to, że możecie je jeść zarówno solo, jak i dodatek - do ryb czy też mięsa.
Wszystkie są lekkie, zdrowe i smaczne ;)



1. Z rukolą
Już kilka razy przewijała się ona na blogu - robię ją chyba najczęściej jako dodatek do ryb :) Jest szybka w wykonaniu.
Składniki :
- rukola - ja wrzucam pół paczki z Biedronki
- 2 pomidory
- czerwona cebula
- płatki czosnku
- sól, pieprz
- oliwa z oliwek
- ocet balsamiczny


2. Caprese.
Prawdopodobnie każdy zna :) Moja ulubiona przystawka. Szybkie, smaczne, proste.
Składniki:
- pomidor
- kulka mozarelli
- pokrojona bazylia
- ocet balsamiczny
- oliwa z oliwek

*czasami dodaję też awokado i czerwoną cebulę - spróbujcie ;)


3. Sałatka z winogronem
Wczoraj wykonałam ją po raz pierwszy. Nigdy nie byłam fanką łączenia mięsa z owocami. I do tego majonez albo sos! Podeszłam sceptycznie, a gdy spróbowałam przepadłam ;)




Składniki
- mix sałat - u mnie z Biedronki
- pierś kurczaka
- winogrono czerwone
- prażone płatki migdałów
- majonez / sos winegret
- sól, pieprz, zioła prowansalskie

Przygotowanie: Winogrona kroimy na pół, usuwamy pestki - jeśli nam się chce ;p . Kurczaka w ziołach prowansalskich smażymy na patelni. Płatki migdałów prażymy. Łączymy. Dodajemy majonez albo sos winegret ( 1 łyżka octu winnego, 3 łyżki oliwy z oliwek, przyprawy).



4. Sałatka ze szpinakiem, mozarellą, fetą i żurawiną.

Kolejna owocowa propozycja. Pierwszy raz jadłam u mojej siostry - jest przepyszna!

Składniki:
- szpinak
- kulka mozarelli - albo mini mozarella
- ser feta
- żurawina
- oliwa z oliwek
- kilka ząbków czosnku




Owocowe sałatki mi bardzo smakują. Jeśli macie jakieś wypróbowane przepisy - podzielcie się ;)
Udanego weekendu majowego ;)


18 komentarzy:

  1. Same pyszności <3 ja bardzo lubię sałatkę winogrona, ser pleśniowy, mix sałat i lekki sosik czosnkowy na jogurcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie, zrobię sobie do szkoły którąś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja akurat rukolę średnio lubię, ale zamiast niej daje lodową i pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja od jakiegoś czasu jestem zakochana w rukoli i wszystkie sałatki z jej dodatkiem bardzo mi smakują. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatki są cudowne, a najbardziej kocham grecką :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam sałatki :) Często jem banalną-Cesare :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie wyglądają cudownie! Tylko kurczaka bym usunęła, bo jestem wege ;)

    Zapraszam do siebie: http://zdrowotnieiradosnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają obłędnie! :) 3 do mnie przemawia najbardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. muszę spróbować z żurawiną ;D nie wiem, ale ten talerz na którym jest podana sprawia, że dla mnie jest najbardziej apetyczna ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej :) Tak chcialbym Ci powiedziec, ze bardzo lubie często wracac na Twojego bloga, a rzadko mi się to zdarza, szczegolnie, ze przegladam wiele blogow, dlaczego akurat ten Twoj jest mi tak ulubiony? Ano dlatego, ze znajduje na nim naprawdę wiele bardzo, ale to bardzo wartosciowych tresci :) Pozdrawiam cieplo w te chłodne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Najbardziej mi się podobają te 2 pierwsze, nie przepadam za sałatkami z owocami (z wyłączeniem oczywiście pomidora :)

    OdpowiedzUsuń
  12. super pomysły! :) z pewnością skorzystam z wegetariańskich wersji :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne sałateczki, na pewno kilka przy najbliższej okazji spróbuję ;) Ja zazwyczaj jestem bardzo monotematyczny i sałatka jaką robię to mix sałat, pomidor, kukurydza, cebula i winegret. :) Kiedyś próbowałem sałatki z camembert, gruszką i żurawiną o ile dobrze pamiętam, mam chyba za "szorstki" język nie mój gust :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne sałatki :) najbardziej mi się podoba ta druga, chyba najprostsza i najszybsza do wykonania, z moją ulubioną mozzarellą ;)

    OdpowiedzUsuń