niedziela, 8 lutego 2015

Żyj szczęśliwie.


Jeśli systematycznie czytacie moje wpisy na blogu, wiecie o tym, że często pojawiają się moje refleksje dotyczące szczęścia. Tematyka psychologii pozytywnej i dobrostanu psychicznego nie jest mi obca. Pisałam na ten temat pracę magisterką, rozszerzałam swoją wiedzę czytając książki, artykuły, ciekawostki w sieci. Sama szukałam drogi jak żyć szczęśliwie. Kiedyś zauważałam same trudności, problemy i przykrości, które mnie spotkały. Nie zwracałam uwagi na chwile, które wywoływały na mojej twarzy uśmiech. Narzekałam, że jestem taka nieszczęśliwa, tak mi źle i tak nie dobrze. Po krótkim czasie odnalazłam spokój, całkowicie przekształciłam swoje myślenie i sposób odbierania świata. Zdałam sobie w końcu sprawę z tego, że to ja decyduję o tym czy jestem szczęśliwa czy nie. Że to ode mnie zależy jak będzie wyglądać moje życie. Dzisiaj czuję się rewelacyjnie, lepiej niż kiedykolwiek. Zaczęłam doceniać każdy dzień, bo nie wiem, który będzie moim ostatnim. Wciąż uczę się, pracuję i próbuję rozwijać swoją osobowość. Marzę by za kilka tygodni, jeśli dane mi będzie - to za kilka lat - powiedzieć, że jestem taką osobą jaką zawsze chciałam być. Nie tylko zdrowe ciało jest kluczem do zdrowego stylu życia. Zwłaszcza zdrowa psychika, harmonia soma-psyche jest drogą, jest rozwiązaniem, jest zarówno początkiem jak i końcem.

Grafika zamieszczona powyżej doskonale obrazuje elementy składowe odczuwania szczęścia. Uśmiech, odpoczynek, empatia, lojalność, aktywność fizyczna, obcowanie z naturą, wrażliwość, poprawne relacje społeczne, rozwój poprzez poznawanie innych kultur, zwiększanie światopoglądu, elastyczność w myśleniu i działaniu, umiejętność przyjmowania innego punktu widzenia, samoświadomość, tolerancja, margines na popełniane błędy, nauka poprzez porażki i doświadczenie, umiejętność odnalezienia spokoju w chaosie. Ja do tego dodałabym czytanie i zdrowe jedzenie.

Migawki ostatnich dni.




Ostatnio jadam jaja sadzone z zielonymi dodatkami i grzankami serowymi - pyszne śniadanie.

Placek po cygańsku 







W najbliższym czasie : białko czekoladowe, kuracja nioxin, zbiorowa recenzja książek, szybkie przepisy na smaczne sałatki.
Spokojnej niedzieli i udanego tygodnia!
Kama.

16 komentarzy:

  1. Jejku, te grzanki i placek wyglądają prze ! A co do sposobów na bycie szczęśliwym to staram się najbardziej stosować uśmiechanie się, zwłaszcza do obcych ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym do definicji szczęścia jeszcze dodała - znaleźć miłość życia i dbać o nią :)

    fitfunmamarun.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się z tą grafiką :) a szczęście jest niezwykle ważne w naszym życiu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zdjęcia przedstawiają szczęście same w sobie :) jak zrobiłaś grzanki serowe? po prostu chodzi o ser zapiekany na chlebie?
    zgadzam się z powyższym komentarzem, że brakuje tam tylko trochę o miłości :)
    bardzo podoba mi się ten post, skłania do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. ''szukałam drogi jak żyć szczęśliwie'' też bardzo długo jej szukałam i jak w końcu przestałam szukać zobaczyłam to czego nie wiedziałam i szczęście przyszło samo:)

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak, czytanie i dobre jedzenie powinno się też znaleźć na takiej liście. W końcu dobra książka rozwija nasz mózg, poszerza horyzonty, a dobre jedzenie - no nie trzeba mówić, wydzielanie serotoniny skutecznie podnosi nasz nastrój (w tym temacie oczywiście trzeba uważać, żeby ze szczęściem i kaloriami nie przeholować :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczęście to skomplikowana sprawa, jednakże warto szukać swojej własnej definicji tego słowa i dążyć do niego. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ważne, żeby się przestawić na odnajdywanie szczęścia nawet w najprostszych codziennych czynnościach. Przyniesie nam to o wiele więcej korzyści niż ciągłe narzekanie i szukanie dziury w całym :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne rady, jedzenie jest pyszne i poprawia humor :) plus dbanie o siebie, bliscy, wychodzenie naa zewnątrz i LODY! Tak za nimi tęsknię ;___; a zima jest i takich w wafelku nie ma ._.

    zapraszam ♥
    www.kariandkari.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Też uwielbiam takie tematy, to może wynika z mojego zainteresowania psychologią. :) Ludzie oczekują na dobrą chwile, lepsze warunki, na innych ludzi na to na tamto. Po co czekać, tylko my decydujemy czy będziemy szczęśliwi czy nie! Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak Ci się podoba książka '' Zostań jeśli kochasz'' ? :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie wyglądają te jajka sadzone :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ale mi narobiłaś ochoty na jajka sadzone :D pyszności

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam daisy! :) Wracając do czynności, które sprawiają, że jesteśmy szczęśliwi to zgadzam się ze wszystkim, tylko nie mam czasu na medytacje, ostatnio jestem tak zabiegana, że zamiast medytować wolę robić coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy, motywacyjny post! Dokładnie, każdy ma swoją definicje szczęścia :) Ważne, aby zacząć je zauważać :) Ostatnio tylko niestety brakuje mi czasu na te wszystkie przyjemności, trzeba wraz z wiosną to naprawić :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. No włąśnie o to chodzi czasami, żeby przeczytać coś tak energetycznego. Od razu człowieka nachodzi ochota, na walkę z tym całym życiem i codziennością. Nic nas tak naprawdę nie ogranicza, jeśli tylko my chcemy być szczęśliwi.

    OdpowiedzUsuń