niedziela, 28 grudnia 2014

Zielony jęczmień - cytrusowy koktajl.

Nie wiem jak Wy, ale ja po tych Świętach czuję się dwadzieścia kilo cięższa. Na jedzenie nie mogę patrzeć, najchętniej zajadałabym się samymi warzywami, owocami i jogurtami. Mało też było ruchu stąd uczucie zastania, amebowatości. Dobrze, że ten rok się już kończy, następny będzie pełen zmian, nowych doświadczeń i wrażeń.

Dzisiaj chcąc odpocząć od tego całego jedzeniowego szaleństwa postanowiłam zrobić lekki koktajl. Koktajle i świeżo wyciskane soki uwielbiam, ale odkąd skończył się sezon na moje ulubione, letnie owoce rzadko je robiłam. W mojej kuchni pojawiły się dwa nowe suplementy diety.


Zielony jęczmień mimo swych licznych właściwości prozdrowotnych wciąż jest mało popularny. Jak się okazuje jest to doskonały składnik soków, koktajli, które niwelują jego trawiasty smak. Młody jęczmień jest doskonałym źródłem witamin - zawiera więcej witaminy C niż sok pomarańczowy i więcej betakarotenu niż marchew. Dodatkowo bogaty jest w antyoksydanty i błonnik, przez co jest doskonałym suplementem dla osób odchudzających się.


W sieci możemy znaleźć wiele przepisów na zielone koktajle. Mój dzisiejszy jest mocno cytrusowy ;)

Składniki na jeden koktajl

- 1 łyżeczka młodego jęczmienia
- duży pomarańcz
- połówka cytryny
- woda niegazowana do dopełnienia

Sok z pomarańcza i cytryny wyciskam w wyciskarce do cytrusów, o której pisałam tutaj. Mieszam z jęczmieniem i dolewam wody. Nie dodaję cukru ani miodu. Zielony koktajl w smaku jest mocno cytrusowy, lekko przebija smak trawy - ale to nie szkodzi, jest na prawdę pyszny. I teraz wiem, że z pewnością przekonam się do zdrowych koktajli ze szpinaku, pietruszki czy awokado :)

Znacie, lubicie? Jakie produkty łączycie z młodym jęczmieniem?

8 komentarzy:

  1. Nie spożywałam jeszcze jęczmienia, ale od nowego roku włączam do jadłospisu zielone koktajle:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Ja również mam zamiar przynajmniej raz dziennie pić taki zdrowy koktajl :)

      Usuń
  2. Haha wygląda obrzydliwie :D mam nadzieję, że chociaż smakowało dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Niby trawa, ale ile zdrowia ;) Smak specyficzny, jednak warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. o ile sam jęczmień mnie nie zachwycił swoim wspaniałym smakiem...;) to na taki koktajl z chęcią się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piłam kiedyś młody jęczmień dokładnie tej firmy! :) Na początku smak mi nie odpowiadał, natomiast po jakimś czasie smakował jak najlepszy napój na świecie! Nie dodawałam do niego nic, tylko wodę. Zaczynałam tak dzień i czułam, że naprawdę mi pomagał, miałam więcej energii. Moja mama natomiast cały czas stosuję Chlorellę, miała bowiem problemy z przewodem pokarmowym- jest znaczna poprawa i została przy tym produkcie :) Super pomysł na koktajl! Ja robiłam natomiast koktajle bez jęczmienia, ale bardzo zielone i pożywne- bomby witaminowe- ze szpinaku, pomarańczy i kiwi! Pyyycha! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja używam młodego jęczmienia firmy NatVita i jestem zadowolona z efektów.

    OdpowiedzUsuń