poniedziałek, 15 grudnia 2014

Ciasteczka z migdałami - świąteczny przepis.

W kuchni korek! Mamy z tatą lepią pierogi, kapusta wigilijna powoli gotuję się na palniku, syczy i ślicznie pachnie. Blender chodzi cały czas i mieli szpinak z suszonymi pomidorami i serem feta do pasztecików. A ja piekę ciasteczka - nie dla siebie, ale dla innych - choć sama też się pewnie skuszę. W czasie pieczenia kroję składniki na sałatkę, którą przygotowuję na Wigilię w pracy. Sara tylko pacza swoimi żałosnymi oczkami z myślą, że spadnie jej kawałek mięsa, zrezygnowana zerka do miski z karmą, wali focha i zanurza się w mojej pościeli - słodko. Chociaż za oknem zielono, a w ogrodzie bez puszcza pąki, czuć świąteczną atmosferę. Jeszcze dziewięć dni i cały dom będzie w blasku świec, a z głośników polecą kolędy. Wybierzemy się na Pasterkę i nie zmarzną mi stopy. A dzisiaj przepis na świąteczne ciasteczka z migdałami - przepis prosto z Grecji ! :)


Ciasteczka z migdałami
Składniki na duuuuużą ilość ciasteczek
2 kostki masła
5-6 żółtek
3 opakowania pokruszonych płatków migdałów, prażonych na patelni
2 kieliszki spirytusu
3/4 szklanki cukru pudru
3/4 -do 1 kg maki
1 proszek do pieczenia

Przygotowanie
Wszystko razem mieszamy, ugniatamy, wyrabiamy ciasto. Małej wielkości foremkami wykrajmy kształty ciasteczek. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni i ciasteczka pieczemy przez 15 minut. Całość obficie posypujemy cukrem pudrem.




Smacznego !

11 komentarzy:

  1. Niestety albo i stety nadszedł czas Świąt... Zastanawia mnie jedno. Tak jak piszesz wszyscy siedzą w kuchni, gotują są zaganiani... A mi się wydaje, że to powinien być czas odpoczynku, wspólnego spędzania czasu z rodziną...Ale dobrze, że ludzie wrzucają przepisy do neta. Chętnie wypróbuje go i dam znać czy wszystkim smakowało:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedzenia na święta już zaplanowane ale może na Sylwestra takie zrobię, wyglądają przepysznie i zajmują niewiele czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proszę jeszcze o uszczegółowienie przepisu :) Czy masło rozpuszczasz? Opakowanie migdałów po 100 g? Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej Kama! :)
    Nominuję Cię do zabawy, a po szczegóły zapraszam do mnie :) http://keepdestination.blogspot.com/2014/12/swieta-to.html
    Mam nadzieję, że weźmiesz udział, bo zdrowie przyda się każdemu. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm... przepis wydaje się być prosty i szybki więc na pewno spróbuje :) Szukałam właśnie czegos takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam! Ja już po ciasteczkach, teraz będę robiła muffinki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Skusiłabym się z chęcią na takie ciasteczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Upiekłam podobne niedawno, były pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealny przepis na święta, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń