środa, 19 listopada 2014

Oswajamy jesień i pobudzamy kreatywne myślenie! - # Decoupage

Zawsze marzyłam, by zrobić jakąś dekorację do mieszkania. Rok temu była to próba zrobienia wstążkowych bombek na choinkę - ale po jednej mój zapał opadł. Podejście zakończyło się pokaleczonymi palcami, ale bombka choć krzywa i średnio udana zajmowała centralnie miejsce na choince. Brakowało mi cierpliwości i odpowiedniego nastawienia. Z reguły chcę robić wszystko jednocześnie szybko i dobrze, ale przez ten rok czasu nauczyłam się spokoju - tego w głowie przede wszystkim. Odkryłam, że skupienie się na wykonywanej czynności - zwłaszcza artystycznej - pozwala mi się zdystansować zarówno do siebie jak i ludzi. A jak się człowiek przyłoży to może robić cuda ;)

Postanowiłam zacząć od decoupage - czyli skok trochę na głęboką wodę, ale jak mówią jak spadać to z wysokiego konia - czy jakoś tak. Miałam w domu małe, drewniane lusterko, które nijak pasowało do mojego pokoju, w którym dominuje biel, pastelowy róż, fiolet i szarość. Stwierdziłam, że pomaluję je farbą na biały kolor i zawieszę. Ale znalazłam w szafce fajny, różany motyw serwetkowy. Popytałam, postękałam koleżance do ucha i metodą prób i błędów się nauczyłam.

Lusterko przed. Smutne, surowe, zimne. Całkowicie nie mój klimat.



A po metamorfozie.... tadam!



Klej który warstwami nakładałam okazał się  błyszczący, a nie matowy, więc nie jest to dokładnie taki efekt jaki chciałam uzyskać. Ale wygląda całkiem fajnie. W głowie mam kolejne pomysły, które mam nadzieję zrealizować w  deszczowo-śniegowe wieczory. Fantastyczny czasopochłaniacz, przy którym można się doskonale zrelaksować i wyciszyć. Podobno ryby to takie wrażliwe istoty twórcze, może faktycznie coś w tym jest? :)


10 komentarzy:

  1. Musisz mieć ogromny talent, ze takie cudo wyszło Ci! Sam chciałbym umieć zrobić coś takiego muszę spróbować, idealny pomysł byłby to na prezent mikołajkowy dla mojej dziewczyny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że byłaby bardzo zadowolona :)

      Usuń
  2. świetne :) efekt naprawdę piękny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kuczi ja tez chce takie:-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś byłam raz na zajęciach decoupage, fajna sprawa, ale wymaga cierpliwości i dokładności.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo widzę, że masz na półce moje ulubione perfumy <3

    OdpowiedzUsuń