środa, 29 października 2014

Kasza jaglana po raz pierwszy!

Dzisiaj pierwszy raz przygotowałam danie z kaszą jaglaną! Głównie jadam kaszę gryczaną - niektórzy narzekają na nieprzyjemny zapach w trakcie gotowania - mnie on jak najbardziej odpowiada. Pamiętam, że w dzieciństwie gdy witał mnie w progu zapach gotowanej kaszy, byłam niezwykle szczęśliwa, bo to z kolei kojarzyło mi się z czerwonymi, smażonymi buraczkami - lekko kwaśnymi i ostrymi. Nie wiem czemu, ale właśnie taki obraz mam przed oczami gdy pomyślę o zapachu kaszy gryczanej ;) Kaszę jęczmienną jadam głównie w zupach, ale jakoś za specjalnie za nią nie przepadam. Natomiast jaglana okazała się przepyszna. Myślę, że teraz będę ją jadła i wykorzystywała w potrawach znacznie częściej ;)


Pod względem wartości odżywczych dorównuje kaszy gryczanej.  Ma mało skrobi, za to dużo łatwo przyswajalnego białka. Zawiera wiele witamin z grupy B: B1,B2, B6 oraz żelaza i miedzi. Nie uczula, nie zawiera glutenu. Ma również właściwości antywirusowe, upiększa, dzięki zawartej w niej krzemionce, która korzystnie wpływa na stan włosów, skóry i paznokci.

Przygotowałam danie, które doskonale sprawdza się jako lunchbox do pracy ;) Zapakowałam szklany pojemniczek i schowałam do lodówki.

Karkówka w sosie i kasza jaglana z porem, pieczarkami i suszonymi pomidorami :)

Jeśli chcecie przepis na karkówkę, to chętnie się nim z Wami podzielę :)


Karkówka w sosie z kaszą jaglaną z porem, pieczarkami i suszonymi pomidorami :)




Jeśli macie jakieś ulubione dania z kaszą jaglaną, to śmiało się nimi podzielcie :)

12 komentarzy:

  1. ja bardzo lubię kasze jaglaną na słodko: z bananem i daktylami na śnaidanie. Placki z kaszy jaglanej też są dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam . Odwiedziłam Twojego bloga , gdyż interesuję się podobną tematyką . Myślę ,że fajnie móc się podzielić swoimi przemyśleniami na podobne tematy. Ja co prawda dopiero zaczynam i narazie są to wpisy może mało ciekawe , ale blog będzię sie mam nadzieję rozwijać jeśli tylko znajdą się chętni do tego aby czasem go poczytać! ;)
    Jeśli jesteś zainteresowana to zapraszam! http://mydreamperfectbody.blogspot.com/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam kaszę jaglaną- za gryczaną nie przepadam.
    Z chęcią poznam przepis na tą kaszę z pieczarkami- wygląda smakowicie ;)

    Pozdrawiam,
    Fiy

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię kasze jaglaną, ale sama nie wiem dlaczego rzadko po nią sięgam. Koniecznie muszę to zmienić i spróbować w takiej wersji z pieczarkami, porem i moimi ulubionymi suszonymi pomidorami! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. jaglana uwielbiam <3 ale tak jak Eddie ostatnio rzadko po nia siegam... tez musze to zmienic :D

    OdpowiedzUsuń
  6. podziel się przepisem na karkówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasza jaglana jest bardzo wartościowa i zdrowa! Również ją polubiłam, a nadaje się do wielu dań i deserów :) Można kombinować na różne sposoby.
    Dziękuje za odwiedziny u mnie :) Będę zaglądać :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. wgląda pysznie! kaszę jaglaną uwielbiam, więc na pewno wypróbuje przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Budyń kakaowy z kaszy jaglanej to jedyny sposób jej przyrządzenia, który odpowiada mi w 100%. :) Do innych potraw zdecydowanie wolę kaszę gryczaną! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a czy taka potrawa udałaby się z kaszą gryczaną?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zaczęłam odwrotnie- najpierw jaglanka, później gryczanka. Sama nie byłam przekonana jak mi będzie smakować, ale teraz jadam ją do każdego obiadu.
    Uwielbiam takie smaki na talerzu jak u Ciebie. No już, już, gdzie ten przepis? ;]

    OdpowiedzUsuń