piątek, 1 sierpnia 2014

Nie samą piersią z kurczaka się człowiek żywi ...

Wspominałam Wam, że od Nowego Roku Rafał nie jada mięsa - no może nie trzyma się tego aż tak mocno rygorystycznie, zdarza mu się raz na dwa tygodnie zjeść potrawę mięsną - ale tylko wtedy gdy mięso pochodzi z dobrego, znanego źródła.

Ja również jadam zdecydowanie mniej mięsa. Co prawda w takie gorące dni w ogóle nie chce mi się gotować jakiś skomplikowanych dań. Stawiam na dania łatwe, szybkie i smaczne. A czasami jestem też pozytywnie zaskoczona obiadem podanym pod sam nos ;)

Dzisiaj propozycja kilku dań wegetariańskich!

Kasza gryczana z ciecierzycą


Składniki: 

- kasza gryczana
- ciecierzyca
- cukinia
- papryka chilli
- pietruszka
- cebula
- zółta papryka
- marchewka
- pomidory świeże lub z puszki
- zioła i przyprawy - u mnie kurkuma, tymianek i rozmaryn.

Przygotowanie:

Ciecierzycę zostawiamy na noc w wodzie. Ciecierzyce gotujemy. Wszystkie warzywa kroimy, smażymy na oleju rzepakowym, pod koniec smażenia dodajemy pomidory i taki sos dusimy do momentu kiedy rozpadną się pomidory i uzyskamy jednolity sos. Dodajemy ugotowaną ciecierzycę i pietruszkę. Przyprawy według uznania. Ja dodaję łyżkę kurkumy, odrobinę tymianku i rozmarynu.


Risotto bardzo serowe

Składniki:

- ryż do risotto - polecam firmy Uncle Ben's
- papryczki chilli
- cebula
- cukinia
- koper
- śmietana
- masło
- parmezan
- przyprawy: tymianek

Przygotowanie:

Ryż podsmażamy na łyżce masła i dodajemy wodę - gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Warzywa kroimy  i smażymy. Pod koniec gotowania ryżu dodajemy do niego warzywa. Następnie dodajemy śmietanę i posiekany koper. Całość chwilę gotujemy, pamiętając o ciągłym mieszaniu. Zdejmujemy z ognia, chwilę studzimy i dodajemy starty ser energicznie mieszając.



Spaghetti warzywne

Składniki:

- cukinia
- cebula
- czerwona fasola
- marchewka
- pomidory świeże lub z puszki
- makaron spaghetti - polecam Malmę - u mnie biały - posiłek potreningowy więc można sobie pozwolić ;)
- ser do posypania
- czosnek
- przyprawy: bazylia, oregano, suszone papryczki chilli, tymianek

Przygotowanie:

Makaron gotujemy. Warzywa kroimy i smażymy. Dodajemy pomidory, czosnek i suszone przyprawy, pod koniec gotowania dodajemy czerwoną fasolę. Wykładamy na makaron i całość posypujemy startym serem.


Smacznego!



10 komentarzy:

  1. Wszystkie wyglądają znakomicie :) Na risotto chętnie bym się skusiła, u mnie jest zwykle z krewetkami. Bądź co bądź jestem jednak mięsożercą i jakoś nie umiałabym zrezygnować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czegoś mi tutaj brakuje :) Niech zgadnę... zabrakło piersi z kurczaka ! :D

    Żarty, żartami - przepisy bardzo fajne :) Jedynie w risotto śmietanę bym czymś zastąpił. Całość super !
    Pozdrawiam
    Albert

    OdpowiedzUsuń
  3. Potrawy wyglądają apetycznie! NAjchętniej to pochłonęłabym to warzywne spaghetti. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też najchętniej zjadłabym warzywne spaghetti :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe propozycje :) Wyglądają bardzo smakowicie.

    Ja ostatnio też jem mniej mięsa, bo ostatnimi czasy rzadko ćwiczyłam siłowo, więc nie potrzebuję aż tyle białka :P Ale to się znów zmieni ;)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne przepisy :) ze względów etycznych ostatnio jadam mniej mięsa, więc nowe przepisy są u mnie poszukiwane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. UWIELBIAM kaszę gryczaną :) często robię właśnie taką wersję, ewentualnie wprowadzam lekkie zmiany w zależności od sezonu warzywnego :)
    Bardzo kusi mnie risotto.. Pycha! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko wygląda przepysznie, uwielbiam warzywa i dużo ich jadam na co dzień. Spaghetti! Jutro będzie na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne przepisy- na pewno wykorzystam!!!

    Pozdrawiam,
    Fit

    OdpowiedzUsuń