czwartek, 7 listopada 2013

Owoc granatu - smaczne propozycje.



Jeśli byliście ostatnio na zakupach, to na pewno rzucił się Wam w oko mały okrągły owoc. Moje pierwsze wspomnienia z owocem granatu związane z półrocznym pobytem w Grecji. Chociaż miałam wtedy niespełna 4 lata, to do dzisiaj pamiętam ten dzień, kiedy tata wrócił do domu z reklamówką czegoś dziwnego. Pamiętam ten lekko słodkawy smak, brudne, lepiące palce i trudności w dostaniu się do środka.

Owoc granatu kojarzy mi się z luksusem, dostojnością, elegancją, zmysłowością, pokusą i kobiecością.
Jest nie tylko zdrowy - chroni nasze serce, poprawia samopoczucie, dodaje sił witalnych, sok z granatu działa również przeciwzapalnie, opóźnia proces starzenia się - ale również jest bardzo smaczny.


Sok z granatów ma zbawienny wpływ nie tylko na ciało, ale również na psychikę. Powinny sięgać po niego osoby zabiegane i zestresowane. Przyniesie ulgę pracoholikom. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Królowej Małgorzaty w Edynburgu wskazały, że regularne picie czerwonego soku pomaga obniżyć poziom stresu. Natomiast holenderscy uczeni stwierdzili, że granat zapobiega spadkowi zdolności intelektualnych, który zwykle towarzyszy procesowi starzenia się (źródło)

Dzisiaj propozycje będące inspiracjami, wkrótce pokażę Wam moje posiłki z granatem ;)







Chcecie więcej ?












Zdjęcia pochodzą z tumblr.

Lubicie owoc granatu, jak go wykorzystujecie?

12 komentarzy:

  1. owoc granatu w sałatkach wygląda najładniej i mi najlepiej samkuje:):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chyba raz tylko próbowałam granatu i smakował mi,dobrze że mi o nim przypomniałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam granaty, sałatki wyglądają rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię, zazwyczaj dodaję do sałatek :)

    Pozdrawiam,
    Fit
    ___________________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja przeważnie jem samego granata :) Rzadziej wrzucam nasionka do jogurtu naturalnego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię, ale dość dawno nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet nie wiedziałam, że sok z granatu ma takie właściwości!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie jest zatrzesienie granatow:) Dobre sa, ale trudno sie z nimi wspolracuje.... ostatnia fotka fajna i latwa do odtworzenia, takie snaidanie idealne na pracowity dzien.

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo lubię :) najczęściej solo albo do jogurtu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wstyd się przyznać, ale chyba jeszcze nigdy nie próbowałam granatu w czystej postaci. Owszem, znam ten smak z jakichś potraw, ale nigdy nie jadłam go bez niczego. Muszę to zmienić. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Granat to najlepszy owoc !!! :D

    OdpowiedzUsuń