poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Pomysł na sos do kurczaka i migawki z weekendu.

Odkąd zaczęłam pracować przygotowanie posiłku musi odbywać się dużo wcześniej. Czasami brakuje mi pomysłu, ale zdarzają mi się przebłyski kulinarne.
Weekend spędziłam ze znajomymi nad morzem, obżerałam się rybkami, spacerowałam brzegiem morza u boku najważniejszej osoby, zbierałam muszelki i moczyłam się w leginsach :) Był to cudny czas, szkoda, że tak szybko minęły te dni - weekendy póki co spędzam dość intensywnie, kolejny również zapowiada się ciekawie - weselisko. Wróciłam do zdrowego, dietetycznego jedzenia, szykuję się do systematycznego zjadania posiłków, co napewno przyda się we wrześniu, kiedy to wrócę na siłownię.

Dzisiaj w kuchni zrobiłam sos do gotowanego kurczaka - nie korzystam już z tych gotowych w słoikach, chyba, że są to sosy indyjskie - ale i na nie szukam sposobu :)


Składniki do przygotowania sosu:

- sparzony pomidor
- 1/3 czerwonej papryki
- 1 mała cebula
- świeża bazylia i mięta
- łyżeczka cukru trzcinowego
- łyżka stołowa oliwi z oliwek z chilli
- przyprawy : ostra papryka, pieprz, sól do smaku

Przygotowanie

Na patelnie dodajemy łyżkę oliwy z oliwek - pamiętaj by smażyć na bardzo wolnym ogniu. Sparzonego pomidora obieramy ze skórki, kroimy na kawałki i razem z pokrojoną cebulą wrzucamy na patelnię. Dodajemy paprykę, zioła i przyprawy. Smażymy około 5 minut.


Ja sos dodałam do ugotowanego kurczaka i makaronu pełnoziarnistego pene. Szybko, zdrowo, smacznie i idealnie do pracy :)



Jeśli chodzi o oliwę z oliwek to wkrótce podam przepis na jej ostrzejszą wersję :)

Czy też macie wrażnie, że lato trwa zdecydowanie za krótko? Chwilo - trwaj wiecznie.





:)))

12 komentarzy:

  1. Przepis brzmi przepysznie.. Chyba w najbliższych dniach wypróbuję :) Świetne zdjęcia :) Ja chyba w tym roku nie wyjeżdżam, a uwielbiam morze..

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię podobny sosik:)


    A to ostatnie zdjęcie jet czaderskie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny pomysl na sos!
    masz przystojnego faceta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dasz radę to tak od tyłu stwierdzic hm? :D

      Usuń
  4. A ja już nie mogę doczekać się jesieni ;)
    Też staramy się robić wszystkie sosy sami - takie są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  5. I znowu narobiłaś smaku na jakieś dobre rzeczy :)
    Pozdrawiam Paweł Zieliński

    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnie zdjęcie - jakie kochane:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Często robię podobny sos :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam!

    Pozdrawiam,
    Fit
    _______________________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ale uroczo razem wyglądacie :D
    co to za model Nike?

    OdpowiedzUsuń