środa, 7 sierpnia 2013

Bogactwo małego robala- krewetki :)

Będąc na urlopie w Grecji kilka razy miałam okazję zajadać się owocami morza. W naszym kraju nie miałam nigdy odwagi by po nie sięgnąć. Jako, że jest to towar raczej mało chodliwy, słabo sprzedający się, istnieje niebezpieczeństwo, że możemy kupi produkt po wielokrotnym lub długotrwałym mrożeniu – stary nieświeży, czy wreszcie po prostu źle podany. Możemy wybrać się do restauracji, ale wtedy musimy liczyć się z tym, że za porcję dla jednej osoby zapłacimy dość drogo.


Moje pierwsze spotkanie z owocami morza było udane, aczkolwiek tak jak wspominałam miałam pewne obawy przed ich skosztowaniem. Szczególnie krewetki obdarzyłam wielką i szczerą miłością i gdy tylko będę miała możliwość, będą gościć na moim stole. Idealnie smakują z makaronem w lekko pikantnym sosie ze świeżych pomidorów.


Te małe stworzonka mają w sobie wiele wartości odżywczych.

Krewetki ze względu na smaczne mięso i wartości odżywcze zaliczane są do jednych z najpopularniejszych owoców morza i zajmują wysoką pozycję w urozmaiconym menu całego świata. Krewetki są bogatym źródłem białka i charakteryzują się bardzo niską zawartością tłuszczu. Zawierają wiele cennych witamin z grupy B, oraz niezwykle cenny selen (jeden z głównych antyoksydantów), a także: miedź, magnez, potas i fosfor. Są także niskokaloryczne, co sprawia, ze często pojawiają się na stołach osób dbających o zdrowie i szczupłą sylwetkę.

Poza wartościami odżywczymi, krewetki dostarczają także innych powodów do tego, żeby włączyć je do swojej diety. Przede wszystkim stanowią ciekawe urozmaicenie menu, ponieważ możliwości ich przyrządzania są nieograniczone. Doskonale sprawdzają się w formie przystawek oraz jako dodatek do kanapek, sałatek, zup i dań głównych. Nadają się do duszenia, gotowania, smażenia, panierowania, zapiekania...

Produkty idealne (dla mnie) z krewetkami:

- czosnek
- imbir
- chilli
- miód
- pietruszka
- awokado
- cytryna





21 komentarzy:

  1. Krewetki uwielbiam! Czosnek, chilli i cytryna to najlepsze przyprawy/dodatki według mnie, ale chyba spróbuję je zrobić z tym sosem pomidorowym, skoro tak go chwalisz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja krewetki i owoce morza uwielbiam. :)

    Super są też z ryżem brązowym i oliwą z oliwek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja średnio lubię krewetki, a może po prostu jadłam źle przyrządzone ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bleh! próbowałam sie przekonac do nich trzy razy, za trzecim razem wyplułam je z ust i prawie zwymiotowałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie miałem jeszcze okazji ich spróbować, ale nie wiem czy chciałbym ;)
    Pozdrawiam Paweł Zieliński

    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam krewetki! ;) Mogłabym je jeść codziennie :D Poza wspaniałym smakiem mają wiele wartości odżywczych i są niskokaloryczne, czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadłam tylko te małe z pierwszego zdjęcia. Nie wiem czy miałabym odwagę włożyć na talerz takie wielkie. :D
    Ogólnie krewetki mi smakują, ale niestety nie jem ich zbyt często.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham krewetki:)
    Z makaronem lubie w wersji ze smietana.
    Natomiast najlepsze sa king prawns z grilla:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nigdy nie jadłam krewetek ;P

    OdpowiedzUsuń
  10. Z owoców morza też na razie skosztowałam tylko krewetek, do innego rodzaju morskiego zwierzyństwa mam jeszcze lekki opór :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię krewetki pod warunkiem, że są dobrze przyrządzone :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Krewetkowe spaghetti - mega mega :D

    OdpowiedzUsuń
  13. próbowałam, wiem, że są zdrowe, ale jakoś nie mogę się przekonać ...

    Pozdrawiam,
    Fit
    ______________________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. mmm muszę sobie kiedyś kupić krewetki i sama zrobić bo raz kupiłam gotowe panierowane i nie były niestety dobre a wręcz okropne w smaku ... :(

    OdpowiedzUsuń
  15. nie na moje kubki smakowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Próbowałam krewetek ze dwa/trzy razy i przyznam szczerze, że ich smak nie podbił mojego serca...

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie krewetki napawają ogromnym obrzydzeniem. Nigdy nie próbowałam i nie wiem czy kiedykolwiek się przełamię.

    OdpowiedzUsuń
  18. Łeeee! Ja nie lubię :)
    Chyba kwestia wyglądu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłaś mi niesamowitego smaka!
    Moje ulubione są w najprostszej wersji - tygrysie podsmażone na klarowanym maśle z czosnkiem, doprawione solą i cytryną lub podane z sosem cytrynowo-jogurtowym.
    Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  20. Krewetki - super sprawa, rzadko jem, ale lubię to ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uradowałaś mnie tymi przepisami-kocham krewetki <3 :)

    OdpowiedzUsuń