środa, 24 lipca 2013

Sałatka grecka.

Będąc w Grecji koniecznie trzeba spróbować tradycyjnej, miejscowej sałatki - zwanej grecką lub pasterską. Nią żywili się zmęczeni chłopi wracający z pracy, dojadali chlebem nasączonym oliwą z oliwek. I choć w kraju robiłam i jadłam ją niejednokrotnie, to nigdzie nie smakuje tak dobrze jak właśnie w ojczystym kraju. Myślę, że to głównie zasługa słońca - warzywa mają inny - lepszy smak. Pomidory są słodkie, mięsiste. No i feta.

W trakcie podróży po Atenach, zatrzymaliśmy się w dzielnicy Kolonaki. Jest to dzielnica bogata w ekskluzywne butiki. Mieści się tu dużo barów i restauracji, ale również galerii. Zatrzymaliśmy się w jednej z przyulicznej kanjpce by pożywić się przed wejściem na górę  Lykabettus. 



W barze sałatkę podano nam bez fety. Była opcja dodatkowego zamówienia - ale ser był w cenie sałatki - więc sobie darowałam :) Będąc w Grecji podobne danie możemy zrobić w domu - zaoszczędziemy od 5.5 do nawet 8.5 euro.


Koniecznie należy dodać oliwę z oliwek i ocet winny - który doskonale wzbogaca smak sałatki. Zawsze gdy tylko mogę wkrajam również fetę, która dodaje ostrości. Koniecznie muszę zrobić spory zapas do Polski.

Szybko, idealnie na gorące dni :)

24 komentarze:

  1. Taka sałatka jest w sam raz na lato :)
    Pozdrawiam Paweł
    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sałatki tego typu :) i bez serka feta sobie nie wyobrażam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam fete jak I grecka salatke

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam :D
    Na Cyprze funkcjonuje pod nazwa Village Salad, czyli zamiast greckiej mamy wiejska;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda, że sałatka grecka najlepiej smakuje w Grecji. Ja teraz w Polsce przygotowuję ją dokładnie tak, jak jadałam na wyspach greckich, czyli z kawałkiem fety położonym na dość niedbale pokrojonych na spore kawałki warzywach.
    Staram się też kupować do niej prawdziwą fetę, bo te favity i inne apetiny smakują zupełnie inaczej. Już bardziej zbliżony smakiem do prawdziwej fety jest ten serek Patros.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sałatkę grecką uwielbiam i robię różne jej szaleństwa np z jajkiem, kiedyś z tuńczykiem. Szkoda tylko że u nas ser feta to nie ser feta tylko jakaś papka fetopodobna i nie koniecznie zdrowa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z Tobą - sałatka grecka najlepiej smakuje w Grecji. Pyszny ser i genialne oliwki, których mają tam kilkaset rodzajów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak byłam w Grecji kilka lat temu, to jadłam ją non-stop :) Tam wszystko jest lepsze i warzywa, i ser feta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z taką sałatką komponuje się super chyba wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam sałatkę grecką :) robię ją po swojemu z ulubionymi składnikami, więc w sumie nie wiem czy wciąż do greckiej się zalicza :D ale ser feta zawsze jest ;)
    Pozdrawiam
    http://nebeskaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak byłam w Grecji objadałam się nimi całe dnie...w hotelu serwowali stoły szwedzkie a od sałatek prawie się uginały- dodam że to najlepsze sałatki na świecie:-) uwielbiam!! Cudowny post...dawaj więcej:-) Kocham Greckie jedzenie!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. to jest moja ulubiona letnia sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam sałatkę grecką- często gości na moim stole :)

    Pozdrawiam,
    Fit
    _______________________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam taką sałatkę :) najlepsza ze świeżych warzyw <3

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam :))) i to w kazdej postaci spotkalam sie z roznymi wersjami ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. to już klasyk...nic dodać nic ująć...zdjęcia cudne, aż chce się pognać do kuchni i zrobić swoją porcję;DDD Pozdrawiam i zapraszam do siebie MK Gotuje i MK Czytuje xxx

    OdpowiedzUsuń
  17. Sałatka grecka najlepsza na każdą porę roku :) Jak kiedyś nie lubiłam ani fety ani oliwek, tak teraz gęba mi się nie zamyka

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna sałatka :) wygląda pysznie. Osobiście uwielbiam ser feta ;p

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam, ale bardzo dużo zależy od sera jakiego użyjemy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cześć :)
    chciałabym Cię zaprosić do udziału w dietetycznym konkursie z okazji urodzin mojego bloga :) http://redandpale.blox.pl/2013/07/Konkurs-6-te-urodziny-bloga.html
    pozdrawiam :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń