poniedziałek, 22 lipca 2013

Gdzie ja jestem?

Region Grecji w którym obecnie przebywam nazywa się Peloponez. Peloponez stanowi najdalej na południe wysuniętą część Półwyspu Bałkańskiego i kontynentalnej Grecji. Znajduje się między Morzem Jońskim a EgejskimPeloponez zamieszkany jest przez ponad milion osób. Główne miasta to PatrasKoryntSpartaNauplionKalamataPirgosTripolis. Mieszkańcy utrzymują się z turystyki, pasterstwa (na terenach wyżyn i gór) oraz uprawy zbóż, winoroślioliwek i owoców cytrusowych (na nizinach).

Dwa tygodnie to mało by zwiedzić cały półwysep - zwłaszcza gdy nie podróżuje się własnym samochodem i chce się połączyć zwiedzanie z wypoczynkiem. 


Mieszkam w miejscowości zaznaczonej na czerwono - Loutraki. Jest to mały kurort turystyczny, położony w przepięknym miejscu - pomiędzy górami i morzem. Same Loutraki oferują turystom bardzo wiele ciekawych miejsc wartych zobaczenia - za nami dwie wyjazdowe wycieczki w odległości ok 30 km od miasta. Odwiedziliśmy Ateny i Korynt. W tym tygodniu planujemy podróż do Myken i Nauplio. 

Widok na Loutraki z góry





W następnym poście zabiorę Was w rejs ;)

15 komentarzy:

  1. Prześliczne miejsce, poproszę duuużo zdjęć ;) Odpoczywaj :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie ;) Zazdroszczę <3 Sama być może trafię w przyszłym roku na 4/5 miesięcy do Grecji, więc chętnie pooglądam zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie żałuj nam zdjęć z tych wakacji, jestem żądna greckich widoków!

    OdpowiedzUsuń
  4. A weź.. tylko Ci pozazdrościć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. moi rodzice są maniakami Grecji, mój tata zarzeka się, że kupi tam sobie kiedyś domek na klifie :) ja byłam dwa razy i też byłam zachwycona, nie zobaczyłam niestety wszystkiego, ale i tak jestem zadowolona. nie wiem czy byłaś na wyspie Skiathos, jest cudowna !

    OdpowiedzUsuń
  6. Loutraki wyglada na idealnie usytuowane, swieta baza wypadowa by zwiedzac Grecje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super widoki :) a mapka ciekawa, zawsze dobrze wiedzieć gdzie się jest :)
    Pozdrawiam
    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne te widoki ;) super zdjęcia, ale szkoda, że tylko 3 ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. ah! co za widoki! ależ Ci zazdroszczę :) miłego wypoczynku! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. toż to tortury dla mojej duszy ;)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę :) Życzę udanego wypoczynku :)

    OdpowiedzUsuń