środa, 3 lipca 2013

Cynamon. Czy wiesz,że....?

Cynamon może mieć właściwości łagodzące lub opóźniające objawy choroby Alzheimera – takie przypuszczenie na łamach Journal of Alzheimer’s Disease wyrazili naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego. Dokładniej chodzi o zawarty w cynamonie aldehyd cynamonowy oraz epikatechinę. Związki te mogą zapobiegać gromadzeniu się włóknistych splotów, powstających w mózgach osób chorych na alzheimera. Badacze wskazuję, że aldehyd cynamonowy (odpowiedzialny za zapach cynamonu) zapobiega tworzeniu się więzów tau – białak wpływającego na strukturę neuronu oraz jego funkcjonowanie. Epikatechina, którą znaleźć można również w jagodach, czekoladzie czy czerwonym winie spełnia rolę przeciwutleniacza.


Dlaczego jeszcze warto uwzględnić cynamon w diecie?

- jest źródłem magnezu, wapnia, żelaza i błonnika
- pomaga obniżyć cholesterol
- z innych badań wynika, że może pełnić rolę w regulacji cukru we krwi
- aromat cynamonu poprawia funkcje poznawcze, zwłaszcza pamięć
- daje niepowtarzalny smak i zapach potrawom
- podkręca metabolizm

Gdzie dodaję cynamon?

- do kawy
- do naleśników na słodko
- do placków
- do pieczonych jabłek
- do owsianki z lodówki 

Lubicie? A może zniechęca Was zbyt intensywny zapach? Gdzie jeszcze można wykorzystać cynamon?

24 komentarze:

  1. Ja jestem prawdziwą cynamonoholiczką! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też! od niepamiętnych czasów dodaję go niemal do wszystkiego (nawet do jajecznicy :P)

      Usuń
    2. Ja również:) Nawet do dań na słono:)

      Usuń
  2. Maseczka cynamonowa! (;
    Łyżeczka- lub więcej, ale na swoją odpowiedzialność- do małego jogurtu naturalnego. Wymieszać i nałożyć na twarz. Obiecuję- będzie palić! (; Później maseczka zamieni się w skorupkę co będzie sygnałem, żeby ją zmyć. Można też stosować na miejsca dotknięte cellulitem ;)
    Bo walory smakowe pomijam- kocham cynamon! (;

    OdpowiedzUsuń
  3. Cynamon dodaje do ładnych deserów zazwyczaj. Może mam kiepskie czucie, natomiast zapach rzeczywiście jest intensywny natomiast jeżeli chodzi o smak to już niekoniecznie. Za to ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Codziennie dodaje cynamon do rożnych potraw:-) kocham ten smak i zapach!! mmmm:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam takie fazy, że dodaję cynamon do wszystkiego, a potem przez jakiś czas do niczego xD Ale zapach cynamonu, mmm <3 A ile dodajesz do kawy? Kiedyś też dodawałam,ale coś mi smak nie podszedł i przestałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomyśleć,że dopiero niedawno odkryłam ten smakołyk :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajna notka :) ja kocham smak cynamonu <3 a teraz wiem jaki jest zdrowy

    OdpowiedzUsuń
  8. dawno już nie szamałam cynamonu,ale bardzo lubię ;) szczególnie zimą go dodaję do potraw :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cynamon przyspiesza metabolizm, więc warto go dodawać do potraw.
    Ja też robię z nim maskę antycellulitową na ciało, tj. dodaje do balsamu i tym się smaruję. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja cynamonu nie lubię... żałuje, no ale niestety :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Cynamon jest moją ulubioną przyprawą!!! Gdybym mogła- dodawałabym go do wszystkiego!! Jestem uzależniona od tego zapachu :))

    OdpowiedzUsuń
  12. ja uwielbiam cynamon :) dodaję też do koktajli i ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  13. dziekjue ci za ta notke bo przypomnials mi o cynamonie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja uwielbiam ! :) Zazwyczaj właśnie w owsiance lub w kawie. Czasem posypie nim lody lub banany. Czasem wsypuję sobie do jugurtu naturalnego, żeby podkręcić jego smak :)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam wszystko co jest z cynamonem :D

    OdpowiedzUsuń
  16. o, a ja ciągle o nim zapominam... rzeczywiście lubię szczyptę na wierzchu kawy z pianką i z jabłkami, chociaż z owsianką mi zupelnie nie idzie.
    Moja ciocia swego czasu przywoziła nam ze stanów gumę cynamonową. Nie powiem żeby to był mój ulubiony smak - wręcz gryzła w język ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo, kiedyś dodałam też cynamon i curry do zupy kremu z dyni. Robiłam zupelnie na oko, ale wyszła pyszna - taka inna :)

      Usuń
  17. Jak dobrze ze mi przypomniałas o tej przyprawie, stanowczo za rzadko jej używam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja uwielbiam cynamon! w dzieciństwie często jadłam kopytka z cukrem, cynamonem i masłem :) mniam! tak samo kluski na parze :) albo ryż z jabłkiem, cynamonem i cukrem... uwielbiam cynamon :)

    OdpowiedzUsuń
  19. kocham:) i dodaję do bardzo wielu rzeczy:) do serków, owsianek, placuszków, makaronu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam cynamon i dodają go do czego tylko mogę!
    Jest NIEZIEMSKI!

    OdpowiedzUsuń