wtorek, 25 czerwca 2013

Powrót do regularnych ćwiczeń - dzisiaj dzień nóg.

Kilkutygodniowa stagnacja, niesystematyczne bieganie, lenistwo zaprocentowały ponownym pojawieniem się fatu tu i ówdzie. Za trzy tygodnie będę wygrzewać się na cudnej plaży, chciałabym jak najlepiej czuć  się w swoim ciele. Tymczasem nogi i brzuch wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Czas wrócić do systematyczności  - także w blogowaniu.

A na powroty najlepsze jest plan działania.


Pogoda jest zmienna, więc planowanie tylko i wyłącznie biegania i jazdy rowerem nie byłoby mądrym posunięciem.  Zawsze warto mieć plan B – właśnie tak jak na dzisiejszy dzień. Od rana pada, aura jesienna,  zbyt mokro na aktywność poza domem. Uda mi się jedynie zorganizować spacer do marketów w poszukiwaniu dojrzałego mango :)

Na blogu http://make-life-perfect.blogspot.com/ znalazłam plan treningu nóg. Jest bardzo ciekawy, zwłaszcza dlatego, że nie obciąża tak mocno kolan. Ilość przysiadów w seriach zawsze rozkładam pod własne możliwości, więc na pewno nie porwę się na przysiadowe wyzwanie.

 Jednak myślę, że to trochę za mało.  Do rozpiski powyżej dodaję:
- wykroki z obciążeniem
- przysiady
- wchodzenie na kanapę z obciążeniem
- wspięcia na palcach
- deadlift with curl and twist         


- lateral lunges

Jeśli chodzi o nożyce to w tym ćwiczeniu wykorzystam elastyczne pętle
Wymachy nóg do tyłu mogą być z prostą albo zgiętą nogą. 




Przedstawiony powyżej plan będę robić trzy razy w tygodniu – we wtorki, w środy i piątki bez względu na to czy tego dnia jest trening cardio czy go nie ma.
W poniedziałek i w czwartek trenować będę programy Mel B – po  10 minut na pośladki, brzuch, ramiona i nogi. Wydaje mi się, że widziałam również trening cardio. To daje nam łącznie  od 40 do 60 minut treningu. W te dni nie podejmuję się innej aktywności. 

Teraz trzeba coś znaleźć na brzuch :) 
A jakie są Wasze ulubione ćwiczenia na nogi i pośladki?

18 komentarzy:

  1. Mel B-bardzo lubię, zwłaszcza jej komentarze.Nie wydaje Ci się-trening cardio Mel B jest-trwa 15 minut.Link tutaj http://www.youtube.com/watch?v=GHNmlszz7kg.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna rozpiska:) Super że ją wstawiłaś:)

    Widzę tutaj kilka moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię te ćwiczenia, niektóre wykonuję zaraz po intensywnej rozgrzewce- bieganiu czy skakance. Zawsze warto mieć plan B:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na nogi lubi stepper. Daje dobre efekty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspięcia na palce, przysiady, wchodzenie na kanapę z obciążeniem- robię to na siłowni i lubię te ćwiczenia :) (kanapy nie mamy :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Również często korzystam z Mel B. bardzo lubię jej treningi 10-minutowe. Na nogi fajnie mi się robi też http://www.youtube.com/watch?v=MG69sFM1UIw daje niezły wycisk. Po pierwszych dwóch razach miałam mega zakwasy, ale później już było lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  7. mhm wymachy z obciązeniem są świetne ;> mi osobiście dają popalić :)
    ja póki co głównie trenuję na siłowni i jakoś w domu nie dołączam własnych ćwiczeń, bo się naczytałam ostatnio ze za dużo trenowania to też nie dobrze dla początkującego :D

    OdpowiedzUsuń
  8. siedziałam zmulona i przeglądałam blogi, myśląc że ostatnio się zapuściłam (byłam chora a potem było gorąco etc.) ale przejrzałam kilka stron Twojego bloga i jakoś ruszyłam dupsko na stadion ;) od razu mi lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. cieszę się że mój plan się przydał :) i chyba dodam kilka ćwiczeń które zaproponowałaś :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Na brzucho polecam gorąco Abripper X z programu P90x - 17 minut a efekty bardzo widoczne !

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ćwiczenia w formie gifów, taki plan działania też muszę sobie ułożyć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja na nogi robię jedynie Mel B, bardziej skupiam się na pośladkach i brzuchu :D

    OdpowiedzUsuń
  13. na nogi - squaty, squaty i jeszcze raz squaty, uwielbiam i naprawdę widać po nich efekty! (najlepiej wykonywać je z obciążeniem)

    OdpowiedzUsuń
  14. moje ulubione: przysiady ze sztangą, martwy ciąg na prostych nogach, wykroki z hantlami, przysiady na suwnicy i odwodzenie nogi na wyciągu dolnym :)))

    Pozdrawiam,
    Fit
    _______________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Też muszę wrócić do treningów :D

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny plan i ćwiczenia ! :)

    OdpowiedzUsuń