niedziela, 16 czerwca 2013

Co jadłam by schudnąć? - #jajecznica

Kochani!
Wiem, że ostatnio piszę mniej niż zwykle - nie mam na to dobrego wytłumaczenia. Jednak pragnę Was wszystkich uspokoić - mimo, że schudłam, nie przestanę pisać bloga :) Jeśli widzicie błędy we wpisie, nakładające się zdjęcia i inne wpadki - zgłaszajcie. Czasami piszę wpis po 18 godzinach na nogach, ledwie ruszam kończynami po treningu i nie mam siły wstać z łóżka po szklankę z wodą. Mam nadzieję, że wybaczycie mi te drobne niedoskonałości i nie oceniacie mnie na podstawie wpadek ortograficznych ;) To tak na marginesie.

Dzisiaj zapraszam Was do skosztowania trzeciego posiłku, który często jadałam i wciąż jadam. Śniadanie idealne, u mnie na stole zawsze w niedzielę. Przed Wami jajecznica.

Jedyna dająca zrobić się na maśle - i to na nim smakuje mi najbardziej. Jajka zawsze z dodatkami - chuda szynka lub kiełbaska, cebula, szczypiorek, pieczarki.



Sekretem mojej jajecznicy są przyprawy - papryczka chilli, czasami papryka piri-piri suszona, która dodaje mocy. Głównie w celu przyspieszenia metabolizmu. Uwielbiam również lubczyk - dodaję niesamowitego aromatu, wyrazistości. Czasami przygotowuję jajecznicę z wcześniej porwanymi na kawałki i podsmażonymi plackami tortilli - przepis Nigelli Lawson. 


Czasami gdy mam więcej czasu skuszę się również do klasycznej jajecznicy, dodać grzanki. Bagietka czosnkowa, plaster mozarelli i pomidor. Slow food, tasty food


Rukola dodaje nie tylko potrawie ostrości, ale również wzbogaca ją estetycznie :) Doskonale smakuje.

Co można dodać do jajecznicy?

- grzyby - ja najbardziej lubię kurki i rydze
- awokado - ciekawie smakuje 
- suszone pomidory
- szpinak - uwielbiam!
- wędzonego łososia 

A Wy jaką jajecznicę lubicie?

20 komentarzy:

  1. Lubię jajecznicę na maśle z szynką :) Za to nie lubię z cebulą... Bardzo ciekawa ta od Nigeli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z pomidorkiem, pietruszką, różnymi przyprawami :) pieczarki, łosoś, rukola :) mniam!
    zapraszam na mojego bloga, który dopiero raczkuje :)
    A te zdjęcia wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja najbardziej lubie z cebula i pomidorami, ale takimi dodawanymi na patelni. i jeszcze ze szczypiorkiem!
    Zdecydowanie jednak wole wersje bardziej kremowa, Twoja byla by dla mnie za sucha.... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. w takim już razie wiem, co jutro jem :) dzięki za pomysł na tak proste śniadanie.
    zapraszam do udziału w konkursie :)
    pozdrawiam,
    summer-body.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najczęściej sadzone jaja preferuję a do tego szpinak, czosnek, cebula , por i jak mam pieczarki, czasem mieszam i jest jajecznica mniam<3 najlepsze śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  6. ja uwielbiam taką z cebulką, kiełbaską i pomidorem... doprawioną chili.. <3

    OdpowiedzUsuń
  7. moja ulubiona wersja jajecznicy to wbijam do miski 2 jajka, dodaje czosnek, cebulę, papryczke chili, pomidory i czasem świeży rozmaryn bo hoduje, nastepnie wlewam tez troche mleka i wszystko razem mieszam potem smarze, mleko i jajko zawsze zlagodzą ostrość papryczki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja ulubiona to chyba z kawałkami wędliny i cebulką + pomidory ze szczypiorkiem <3 Jutro będzie na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie z pomidorami i szczypiorkiem lub natką, zależy co mam w lodówce, czasem dodaje boczek lub cebulkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. apetycznie wyglada ;)
    ja jednak nie przepadam za jajkami od kad na biologii w liceum mialam ich budowe :P
    a nawet jesli raz na pol roku sie skusze, to i tak musze 'wylowic' zarodek :P

    OdpowiedzUsuń
  11. mniam, pyszności :) Uwielbiam z pomidorami i szczypiorkiem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja najczęściej robię sobie jajecznicę ze szczypiorkiem albo z pieczarkami :)
    Kiełbasek teraz unikam bo są tłuste, ale swego czasu bardzo się zajadałam taką jajeczniczką :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jajecznica ;> ja uwielbiam z pieczarkami, dodatkiem sera żółtego i polana sosem czosnkowym :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam, standardowe sobotnie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jajecznica, Mniam!

    Pozdrawiam,
    Fit
    __________________________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale fajne dodatki do jajecznicy! Ja jestem raczej tradycjonalistką i stawiam na pieczarki, cebulkę, kiełbaskę, boczek, ewentualnie żółty ser albo pomidory, ale pomysł na jajecznicę z plackami tortilli? Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  17. Z łososiem jeszcze nie próbowałam, ale na przykład z tuńczykiem :) owszem. Dawniej do jajecznicy wrzucałam pokrojony na kosteczkę chleb i nie musiałam robić już kanapek. Lubię też cebulkę, pieczarki, ser pleśniowy, brie, a na koniec najlepiej świeży szczypiorek.

    OdpowiedzUsuń
  18. jajecznica to moje ulubione śniadanie!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam! - W tym roku zjadłam już tyle jajecznic że szok! :)) dla mojego organizmu na pewno - bo przez blisko 10 lat jadłam jajka tylko na Wielkanoc od czasu kiedy pani doktor bez badań stwierdziła u mnie uczulenie na nie....

    Twoje wyglądają smakowicie :D ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń