poniedziałek, 11 marca 2013

Jak pozbyć się problemów z wagą? part 2.

Po wczorajszej zjebce jadłospisowej, musiałam koniecznie wrócić do moich osobistych powodów utraty wagi. Pojawiły się różne emocje, kiedy czytałam Wasze komentarze, oraz automatyczne myśli - to serio tak działa! Ileż razy w głowie zwątpliłam, stwierdziłam, że to bez sensu, że jestem beznajdziejna, że nie osiągnę tego co chcę i tak w nieskończoność.
No cóż.

Ćwiczenie 1. Osobiste (wybrane do opublikowania) powody zmiany stylu życia.


Pojawiła się chęć zmiany w Twoim życiu. Określ w jakim stopniu powód utraty wagi/ zmiany stylu życia, ma dla Ciebie znaczenie. Weź pod uwagę różne sfery życia. Następnie znajdź powiązanie ze zmianą stylu życia/ utratą wagi.
a. relcje z ludźmi - Twój związek
b. rodzina - dzieci, rodzice, rodzeństwo
c. życie towarzystkie
d. praca
e. wykształcenie i szkolenia
f. rekreacja - jak chcesz spędzać swój wolny czas
g. zdrowie i samopoczucie 

A.
- zamieszkać razem latem 2014
- spędzać więcej czasu razem
- wziać ślub i zajść w ciążę do 2016
- spędzić wspólnie fajne wakacje
- kochać się mocno i szalenie

Teraz odpowiadamy sobie na pytanie jak nasze osobiste powody mają się do utraty wagi.
Będę się bardziej podobać mojemu facetowi, będę dla niego i dla samej siebie atrakcyjniejsza, co otworzy przede mną nowe drzwi. Spędzając wakacje w końcu będę mogła się cieszyć z tego co robię i gdzie jestem, a nie zakrywać brzuszek :) Urodzić dziecko będąć zdrowszą, szczuplejszą i bardziej sprawną - dla siebie i dla dzidzi. Wspólną formą spędzania czasu niewątpiwie jest trening na siłowni. 

B.
- więcej pomagać w domu - więcej energii
- spędzać więcej czasu z rodziną - wybierać formy aktywne

C.
-  nie porównywać się z nikim
 D, E.
- zostać psychoterapeutą
- być dobrym psychologiem
F.
- być zdrowsza - spędzać więcej czasu na świeżym powietrzu
- chcę systematycznie biegać - mieć pewność, że jestem w stanie pokonać trudności, przekraczać granice
- jeżdzić z dzieckiem rowerem, chodzić po górach
- chodzić na kuracje dla ciała - mieć zadbane jędrne ciało
G.
 - unikać chorób
- żyć długo
- oszczędzać kolana bo na starość się rozsypię

- chcę by ludzie zobaczyli jak wiele jestem w stanie osiągnąć ciężką pracą => podniesienie poczucia własnej wartości
- być silna
- zmotywować do działania innych

Gdy już wypisałaś wszystkie ważne powody spójrz jakich słów użyłaś zapisując je. Powody są najbardziej użyteczne gdy wyraża się je w terminach pozytywnych. Być może jeszcze nie widzisz związku pomiędzy tym co jest dla Ciebie ważne a utratą wagi. Kolejne ćwiczenie jest , które działa na wyobraźnię jest bardzo praktycznym sposobem połączenia tych dwu kwestii.

Ćwiczenie 2 - '' 5 lat''

Dla większości osób trudno jest teraz uzyskać motywację do rzeczy, któe przyniosą nam korzyść w przyszłości. Wykonując ćwiczenie 5 lat musisz poruszyć pokłądy swojej wyobraźni i opisać jakie będzie Twoje życie w przyszłości i jak na nie wpłynie zmiana stylu życia bądź też jej brak.
Wyobraź sobie siebie za 5 lat w dwóch warinatach.
a. przyszłość z brakiem zmian stylu życia i przybraniem na wadze
b. przyszłość po zmianie stylu życia i z utratą wagi 

Pomocne pytania: gdzie będziesz mieszkać, co będziesz robił ze swoim czasem, co będziesz w stanie robić a czego nie,wyobraź sobie swój typowy dzień od momentu wstania z łóżka, co będziesz sądził o sobie i co inni będą sądzili o Tobie.

Zapisz obie wersje przyszłości, bądź szczery, sięgaj po kartkę zawsze gdy poczujesz, że Twoja motywacja słabnie. Jak widzisz siebie za te 5 lat? Jesteś sprawną, wysportowaną kobietą z dwójką dzieci, zadbanym ciałem i niesamowitą energią czy też kobietą ospałą, zmęczoną, nie mającą za wiele siły, która łapie zadyszkę w pogoni za maluchem po supermarkiecie?

Im więcej napiszesz tym lepiej. Im bardziej poniesie Cię fantazja - tym lepiej.

Do dzieła!


7 komentarzy:

  1. Wybacz mi głupie poczucie humoru, ale pierwsze co nasunęło mi się po przeczytaniu tytułu posta było:

    - Jak pozbyć się problemów z wagą?
    - Wymienić baterie! (względnie wyrzucić przez okno ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. życzę powodzenia w osiągnięciu celuu ;) a ja właśnie też mam zamiar zabrać się za bieganie gdy tylko trochę słońca się pokaże no i czekam aż odpale rolki ;))

    http://inny-smak-zycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kama, życzę Ci, abyś osiągnęła wszystkie cele, które wypisałaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A nie boisz się, że gdy zajdziesz w ciązę znów przytyjesz i trzeba bedzie sie odchudzac? Wiesz jak to ciąża zachcianki roznego rodzaju itd.

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne jest to ćwiczenie "Od 2 do 5 lat" - baaaardzo poztywna wizja mi staje przed oczami! Dzięki, dziewczyno:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super :)

    Tak jak piszę Aga jest to genialne :)Takie wizualizacje dają mi wiele energii :) Ja za 5 lat widze siebie szczupłą wysportowaną z ślubnym kobiercu a potem mieszkająca w zupełnie innym miejscu :) wesołą i szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno post zapiszę w folderze: Ulubione i otworzę przy obniżce motywacji :)

    OdpowiedzUsuń