poniedziałek, 25 marca 2013

Jadłospis na jutro - proszę o rady.

Jadłospis na jutro. Między 16.00 a 18.00 bieganie. Jakieś sugestie? Chciałabym pod względem żywieniowym dojść do perfekcji.




Lecę robić trening :)

EDIT.

Oczywiście do obaidu dodaję oliwę, a na śniadanie bułkę smaruję masłem. Zapomniałam o tym drobnym elemencie. Po poprawkach wygląda do tak:


32 komentarze:

  1. wg mnie bardzo ładnie!! ale wiesz... "ja tu tylko sprzątam" :)) co do odżywki- ja się ostatnio przestawiłam i piję z wodą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest źle ;) Mam awersję tylko wszytskiego co ma w sobie nazwę "fitness" ;) Nie zmusisz się do picia odżywki z wodą?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyrzuciłabym węgle i dodała tłuszcze, zamiast ryżu spróbuj dodać więcej warzyw. Z własnej autopsji wiem, że zapychanie się ryżem i innymi węglowodanami co 2 godziny nie wychodzi na dobre ; p Łatwo można sobie rozregulować wrażliwość na insulinę i w konsekwencji tego jesteśmy non stop głodni.

    OdpowiedzUsuń
  4. dobrze jest :) najważniejsze tego się trzymać i nie podjadać słodyczy. Mogłabyś dodać jeszcze 1 owocka :) powinniśmy jeść 2-3 porcje owoców dziennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie musimy : ) Warzywa w niczym nie ustępują owocom a już na pewno nie mają takich ilości fruktozy, więc spokojnie możemy owoce nimi zastąpić.

      Usuń
    2. Dorzucę może grejpfruta do śniadania.

      Usuń
  5. chleb fitness- skład pewnie średni
    mleko 0% tragedia
    tłuszczu bardzo, bardzo mało (ok 70g to jest ok)


    Ogólnie poza kilkoma szczegółami nie jest najgorzej, układaj kolejne michy, bo trening czyni mistrza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać do kanapki masła i oliwy do obiadu...zaraz to doliczę.

      Usuń
    2. Oooo teraz wygląda dużo lepiej, dorzucam na dół.

      Usuń
  6. Skoro mowimy o perfekcji: jesz kilka razy dziennie pieczywo. Ja ograniczylabym to do dwoch razy i przede wszystkim zadbala o najwyzsza jego jakosc. Szczerze zachecam do wypieku chleba na zakwasie zytnim, musze wreszcie o tym napisac. Mam nadzieje ze tymsamym zachece do tego. To zajmuje neiwiele czasu i wymaga bardzo malo nakladu pracy a uwierz mi, oplaca sie! Zadne chleb kupny ani grahamka nie dorownuja takiemu chlebkowi.


    Moim zdaniem jesz za malo tluszczy, one sa bardzo wazne! Zrezygnuj z odtluszczonego mleka, dodaj gdzies łyzke oliwy z oliwek na zimno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko skąd dobry zakwas wziąć? Ja chętnię upiekę pierwszy w życiu chleb:D

      Usuń
    2. Ja zakwas zrobiłam od A do Z sama :) Jest wiele przepisow w internecie krok po kroku
      Nie wiem skad jestes ale gdybys byla w okolicy Wrocławia to moge Ci dac mojego ;-)

      Usuń
    3. Ja również robiłam sama- chleb z domu to najlepszy chleb świata ;)
      Zakwas- to proste jak drut ;) Woda i mąka jest Ci potrzebna, miska, ściereczka i ciepłe miejsce :)

      Usuń
    4. Zgadzam się z przedmówczyniami - ciemne pieczywo ze sklepów niekiedy nie ma nic wspólnego z pełnoziarnistym - jest po prostu barwione. Jeśli już kupować to pełnoziarniste z piekarni, która nie stosuje chemii i konserwantów i robi wypieki na naturalnym zakwasie (tak, są takie:).

      Usuń
  7. Kama, te tłuszcze to tragedia i to jest pierwsza rzecz, którą powinnaś zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zmniejszyłabym ilość węgli i wprowadziła np przekąskę z orzechów.

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam twarożek domowy z Piątnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. omg ile białka ;d ja mam u siebie, że powinnam jeść 75 gram, a i z tym u mnie bywa ciężko.

    ja bym zamieniła te mleko 0% na normalne 3,2%, byłoby więcej tłuszczu i mniej chemii :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem ciekaw jednej rzeczy - piszesz, że trening (bieganie) między 16 a 18, a o 16 masz zaplanowany posiłek. Jaką przerwę robisz pomiędzy bieganiem, a tym posiłkiem? Pytam, ponieważ wiem z doświadczenia, że bieganie z pełnym żołądkiem nie należy do najprzyjemniejszych, a wręcz można mieć powazny problem z ukończeniem biegu. Standardowo zaleca się aby ostatni (lekki) posiłek jeść na ok. 2 godziny przed bieganiem, ponieważ jak biegasz, to organizm przerywa (prawie) trawienie i skupia się na regulacji pracy organizmu w czasie biegu (dlatego można mieć problemy, bo organizm może chcieć się szybko pozbyć zbytecznych rzeczy zalegających w żołądku i jelitach, a trzęsienie narządami w czasie biegu tylko to potęguje). Jedyne co wtedy organizm wyciąga z pokarmu to węglowodany, żeby dostarczać szybko energii mięśniom. Ok, mógłbym tu jeszcze pisać i pisać, a chodziło mi o to jak się czujesz biegając tak szybko po posiłku? Ile trwa Twój trening?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedzenie u mnie jest płynne, pracując ciężko mi cokolwiek zaplanować. Z reuły wybieram 1.5 - 2 h po posiłku. Być może wybiegnę o 17.30 - taki był plan. Trening biegowy zajmuje mi się rozgrzewką i rozciąganiem 50 minut, do godziny max. Ja wybiegam zawsze wtedy gdy wiem, że już mogę. Przez ten czas zdążyłam poznać już swoje ciało :)

      Usuń
    2. To dobrze, grunt to znać swoje ciało :)

      Usuń
  12. Według mnie jest bardzo zdrowo, smacznie... Przykładny jadłospis. Ale może się nie znam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. W porównaniu z moim jadłospisem jesz bardzo dobrze. Ja muszę znowu zmienić kilka rzeczy. W świątecznej przerwie się za to zabiorę, a Tobie życzę wytrwałości i żebyś trzymała tak dalej. Pozdrawiam, Weronika :]

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwazaj na chleb "Fitness". Zostalo udowodnione, ze zawiera wiecej cukru i weglowodanow niz normalny chleb ciemny.

    OdpowiedzUsuń
  15. jeszcze chcialam dodac, ze mleko 0% to zlooo! Blagam, nie pijcie tego. Mleko 1,5 jest idealne, ma idelana zawartosc tluszczu, zeby przyswoic dobre rzeczy z mleka i nie za duzo, zeby sie odkladal, tam gdzie nie trzeba :)
    A co sadzisz o warzywach gotowanych na parze, lub surowych? Te patelniowe straca duzo witamin. Nie trzeba miec maszyny do gotowania na parze :)
    Co sadzisz o moich uwagach? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. troche mieska z posilku 3-go przenies na posilek 4-ty, ktory ma tylko 8g bialka. i tak wiadomo, ze maksymalnie organizm jest w stanie przyswoic na raz jedynie 25g bialka, wiec po co nadwyzka? tak samo nie dodawaj OzO do posilku 3, bo utrudnia transport tego bialka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jak reagujesz na laktoze? nie masz wzdetego brzucha. wiem, ze odzywki i rozne shake'i lepiej smakuja z mlekiem ale rozwaz jego eliminacje. ja tak zrobilam i ciesze sie plaskim brzuchem

      Usuń
    2. Do tej pory spożywałam mało mleka, więc nie wiem. Tych szejków jeszcze nie zaczęłam pić, dam znać.

      Usuń
    3. Z tą ilością maksymalną białka to bzdura! Żadne badania tego nie potwierdziły. To tylko mit powtarzany na forach : )

      Usuń
  17. słyszałam, że nie warto jeść pieczywa na kolacje.. a zastąpić to jakąś sałatką warzywną, owocową + białko.. jajko itp.

    OdpowiedzUsuń