środa, 16 stycznia 2013

Produkt pod lupą#2 - Awokado i pomysły na jego spożycie.


Blogosfera o awokado napisała już chyba wszystko. Jest zdrowe, smaczne i specyficzne. Zawiera dużo ważnych składników, niezbędnych w każdej diecie. Na uwagę zasługuje fakt, że awokado dostarcza 30% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy.

Awokado wykorzystywane jest nie tylko w przemyśle spożywczym, ale także kosmetycznym. Dziewczyny robią papki z awokado i nakładają je na twarz, inne awokado kładą na włosy. Jest to doskonały produkt naturalny, który faktycznie się sprawdza!

Dużo informacji na temat awokado przeczytacie na blogu cudowne diety.

Skrót w formie graficznej:

Ja chciałabym skupić się na tym, jak podawać awokado. Przez kilka miesięcy spróbowałam awokado w połączeniu kilku smaków. Kilka z nich mi podeszło, innych kompozycji na pewno już nigdy nie powtórzę. Wbrew pozorom awokado jest bardzo wymagające - samo w smaku jest orzechowe, maślane i mdłe.



1. Pasta z awokado [ guacamole - meksykański dip na bazie awokado]


Ja swoją pastę wzięłam do pracy, więc musiałam ją zmodyfikować i robić troszkę inaczej. Czemu? Nie chciałam dmuchać pacjentom czosnkiem w twarz :)

Do pasty użyłam:
- jedno dojrzałe awokado
- 2 papryczki chilli z zalewy TaoTao - piekielnie mocne
- sok z połowy limonki
- sól, pieprz do smaku

Zazwyczaj do tych składników dodaję ząbek czosnku i cebulkę. Czasami dokładam również pomidora.


2.Awokado cudownie się komponuje z mdłą mozarellą, soczystym pomidorem i świeżą bazylią.


Fajnie również wzbogaca swoim kolorem tradycyjne caprese

źródło http:/palcelizac.blogspot.com/


3. Do sałatki - jak znalazł.


Sałatkę przygotowałam sobie na jutro, na lunch do pracy. Niestety zabrakło mi w lodówce drobiu, więc wkroiłam domowej roboty wędzoną szynkę. Do awokado dodałam sałatę lodową, paprykę, ogórka, oliwki i ser feta. Rano dodam dressing.
Awokado to także niezbędny składnik sushi. Doskonale pobudza go pikantna papryka chili, fajnie smakuje z robalami.


Lubicie awokado? Jak je jecie? Ja muszę przyznać, że bardzo je lubię również solo - z małą ilością soli do smaku :)

30 komentarzy:

  1. ostatnio bardzo czesto rozsmarowuje awokado na domowym chlebie zytnim, dodaje szczypte soli i po prostu zjadam :) tak smakuje mi najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  2. smaczne a co za tym idzie ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. guacamole jest przepyszne : D jak dobrze, że jest takie zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Awokado jest bardzo zdrowe ale ja chyba nigdy się nie przekonam do tego smaku kilka razy próbowałam "polubić" ale nic z tego po prostu mi nie smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię awokado, z resztą sama wzięłam je ostatnio na tapetę [przecież też muszę dorzucić swoje trzy grosze ;-P]
    Jednak jako jedzenie za bardzo go nie urozmaicam, awokado+ sok z cytryny to dla mnie ideał :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja właśnie tak solo, łyżką wyjadam ;D ale w innych zestawieniach też jest świetne i bardzo podobają mi się zamieszczone przez Ciebie pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zdrowie zdrowiem, mi najbardziej podchodzi avokado w peelingu :P

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja mam zamiar zrobić taką pastę z awokado, do smarowania chlebka zamiast masła ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie jadłam, ale zwykle jak jadam to w klasycznej wersji jako masełko, guacamole lub dodatek w sałatkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja wprost uwielbiam ! tylko jest cholera takie drogie!
    pamiętam jak byłam mała to wsadzałam tę pestkę do szklanki z wodą i Tata mi mówił, że coś z tego wyrośnie;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Awokado mogę jeść zawsze :D Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbardziej lubię samo, bez soli. Kiedyś jadłam z domową szynką, teraz bez szynki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Późno już, ale zrobiłaś mi smaka! Jutro kupuję avocado!

    OdpowiedzUsuń
  14. Kobieto, ale mi smaka zrobilaś ;P

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam awokado:D Od jakiegoś miesiąca jem je niemal codziennie ;)
    Guacamole nakładam często zamiast innego smarowidła do kanapek, poza tym świetny jest też makaron z sosem awokado i pomidorkami koktajlowymi :D

    Polecam pinterest: http://pinterest.com/hassavocados/avocado-ers/

    OdpowiedzUsuń
  16. Koniecznie muszę spróbować tej sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. dla mnie awokado smakuje jak zepsute masło i używam go wyłącznie do celów kosmetycznych.
    ale mam nadzieję, że kiedyś smak mi się zmieni.
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł z tą pastą :) Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pokochalam awokado w zeszlym roku, teraz jem je kilka razy w tygodniu.
    Polecam wyprobowac marokanski przepis na koktail - awokado, mleko, troche miody i kostki lodu = pychota!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie jadłam awokado. Ja wgl wielu rzeczy nie jadłam ;d

    Cud że wgl jadłam liczi i pomelo !

    OdpowiedzUsuń
  21. Przyda mi się, bo jak ostatnio kupilam Avokado to wylądowało w koszu, bo w stanie surowym nie moglam go zjeść a nie wiedziałam co zrobić innego... ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przyda mi się, bo jak ostatnio kupilam Avokado to wylądowało w koszu, bo w stanie surowym nie moglam go zjeść a nie wiedziałam co zrobić innego... ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. ja najbardziej lubię na chlebie polane keczupem, jakoś najbardziej smakuje mi w połączeniu z czymś pomidorowym. Moja mam z kolei zawsze je z ogórkiem surowym i szczypiorkiem.

    OdpowiedzUsuń
  24. uwielbiam avocado, chyba najbardziej w sałatkach :)

    OdpowiedzUsuń
  25. probowalam sie przemoc i dwa razy zjesc awokado. za kazdym razem jest coraz gorsze :D

    OdpowiedzUsuń
  26. czaję się na zrobienie czegoś z awokado już od dłuższego czasu i chyba najbardziej kusi mnie ta pasta, chyba podkradnę sobie Twój przepis. póki co, zajadam się nim w suszi, pasuje idealnie : )

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudownie wyglądają te kanapeczki :)

    Ja uwielbiam awokado :D Wcale nie uważam, że jest mdłe, choć wystarczy odrobina cukru albo przypraw, żeby wydobyć z niego wspaniały smak :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam samo albo z odrobiną soku z cytryny i ziołami <3

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam pod kazda postacią także solo

    OdpowiedzUsuń