piątek, 23 listopada 2012

101 in 1001.

Do zrobienia poniższej listy zmotywowała mnie Magdalena. Pomysł bardzo mi się spodobał i stwierdziłam, czemu nie? Lubie robić plany i je skrupulatnie realizować. Choć ostatnio się zarzekałam, że nie będę już tego robić, to jednak mi tego brakuje.
O co w tym wszystkim chodzi? Pozwólcie, że zacytuję Magdę :)
O zabawę. O postawienie sobie jakiegoś celu. O walczenie z nudą i lenistwem. Zaczynamy od burzy mózgów. I piszemy listę 101 rzeczy, które chcemy wykonać. Mogą to być drobiazgi, ale też poważniejsze wyzwania. Na wykonanie ich wszystkich mamy 1001 dni - niecałe trzy lata. To sporo, ale pozwoli też realizować śmielsze plany.

Data rozpoczęcia projektu: 23.11.2012
Data zakończenia: 22.09.2015

Listę podzieliłam na konkretne kategorie. Kolejność przypadkowa.

Gotowanie [1-9]
1. Zrobię samodzielnie lody
2. Zrobię cake pops
3. Zrobię sushi
4. Wypróbuję 72 nowych przepisów (średnio 2 miesięcznie) [ 0/72]
5. Upiekę chleb
6. Zrobię tort
7. Spróbuję 20 nowych smaków herbat [0/20]
8. Spróbuję marokańskiej kuchni
9. Przygotuję z mamą potrawy świąteczne
Kultura [ 10-16]
10. Przeczytam wszystkie książki Nicholasa Sparks'a [11/ 17]
11. Przeczytam wszystkie książki Agathy Christie z Poirotem [9/34]
12. Przeczytam 300 książek [0/300]
13. Pójdę na kabaret
14. Obejrzę wszystkie zaległe seriale, które chcę zobaczyć
15. 34 razy pójdę do kina (średnio raz w miesiącu) [0/34]
16. Obejrzę 5 filmów z Marilyn Monroe i 5 z Audrey Hepburn [0/5] [0/5]
DIY [17-24]
17. Stworzę kącik ramkowy
18. Zrobię zakładkę do książki
19. Założę album scrapbookowy
20. Uszyję coś ładnego
21. Stworzę ziołowy ogródek
22. Rozpocznę produkcję kosmetyków naturalnych
23. Zrobię motywującą tablicę
24. Założę zeszyt z przepisami kulinarnymi
Zakupy
25. Kupię czytnik e-book
26. Kupię samochód
27. Kupię 5 kostiumów kąpielowych
28. Kupię patelnię grillową
29. Zmienię telefon
30. Kupię dużo półproduktów do produkcji kosmetyków
31. Kupię nowy rower
32. Kupię legginsy termiczne do biegania
Drobne przyjemności
33. Pojadę do Wrocławia 
34. Pojadę w podróż zagraniczną 
35. Pojadę nad morze 
36. Pojadę w góry 
37. Ulepię z kuzynką bałwana 
38. Założę łyżwy i przejadę więcej niż 100 metrów 
39. Pójdę do obserwatorium/planetarium 
40. Pomogę w organizacji piątych urodzin kuzynki 
41. Pójdę na saunę 
42. Piknik nad jeziorem 
43. Zatańczę w deszczu 
44. Pójdę na ryby 
45. Przejadę się konno
46. Pójdę na kolację do restauracji
Rozwój osobisty
47. Pój na studia podyplomowe z diagnozy psychologicznej
48. Zacznę naukę języka greckiego
49. Pójdę na terapię własną
50. Zrobię min. 10 kursów/szkoleń [0/10]
51. Wrócę do nauki angielskiego
52. Przeczytam 100 artykułów w języku angielskim
53. Nauczę się obsługiwać photoshopa :D
54. Uporządkuję foldery w komputerze
55. Będę systematycznie prowadzić dokumentację w pracy
56. Opublikuję moją pracę magisterską
57. Zaangażuję się w projekt badawczy
Ja
58. Osiągnę wymarzoną wagę 
59. Zrobię velvet manicure 
60. Zrobię Cavior manicure  
61. Pół roku ciągiem bez słodyczy ( od 1.01) 
62. Pół roku ciągiem bez chipsów (od 1.01) 
63. Wybielę zęby 
64. Wybiorę się do SPA 
65. Wybiorę się na masaż 
66. Przez rok będę regularnie brać witaminy 
67. Umówię się na operację kolana 
68. Zoperuję kolano 
69. Będę miała płaski brzuch i pozbędę się boczków 
70. Zastąpię czymś cukier
71. Wezmę udział w kursie samoobrony
72. Nauczę się języka migowego
Sport
73. Przebiegnę pół półmaraton :D
74. Przebiegnę półmaraton
75. Przebiegnę 2000 kilometrów [6/2000]
76. Zacznę uprawiać jogę
77. Wrócę na siłownię
78. Pobiegnę w biegu ulicznym
79. Spróbuję tej zumby! :D
80. Przepłynę jednorazowo 60 długości basenu
Finanse
81. Kupię skarbonkę 
82. Codziennie będę wrzucać złotówkę do skarbonki [ 0/1001]
83. Za każdy zrealizowany cel wrzucam do skarbonki 5 zł
84. Założę teczkę z wydatkami
85. Będę wpłacać systematycznie pieniążki na konto oszczędnościowe
 Rodzina i troska o innych
86. Obejrzę z Rafałem wschód słońca 
87. Wybiorę się z rodzicami na długi spacer 
88. Napisze list, wsadzę w butelkę i wyrzucę w morze 
89. Zostawię 100 karteczek w Operation Beautiful [0/100]
90 Przygotuję Rafałowi jedną niespodziankę miesięcznie 
91. Spotkam się z blogerkami! 
92. Wyślę 300 spontanicznych listów/maili do przyjaciół i znajomych [0/300]
93. Oddam krew 
94. Odnowię dwie stare znajomości [0/2]
95. Poznam nowe osoby 
96. Będę zabierać psa dwa razy dziennie na spacer
97. Kupię zwierzątko domowe
98. Zorganizuję przebieraną imprezę
99. Pojadę do lasu
100. Przekonam tatę do aktywności fizycznej
101. Zrobię nową listę 


Kolor czerwony - w trakcie realizacji
Kolor zielony - zakończone 

Może Wy też pokusicie się o taką listę? 

50 komentarzy:

  1. zmotywowałaś mnie i chyba nad tym usiądę wieczorem :)

    Pozdrawiam,
    Fit
    _____________________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę ! :) Czasu jest dużo, realne terminy :)

      Usuń
  2. Jaka fajna inicjatywa!
    Nawet nie wiesz jak mi sie spodobal punkt 8. :D
    Natomiast szczerze odradzam nauke greckiego, jezyk zupelnie bez przyszlosci. Teraz nalezy stawiac na arabski, chinski i rosyjski, przynajmniej jesli chodzi o rozwoj w karierze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam babcię w Grecji i to głównie z tego względu chcę się nauczyć. Myślę, że często będę tam w przyszłości wpadać na urlop, więc chciałabym umieć choć trochę się porozumiewać :)

      Usuń
  3. genialna sprawa, pomysły z Twojej listy są naprawdę inspirujące. Co do pkt 33. zapraszam do Wrocławia:) może uda nam się razem pobiegać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę się wybrać i wtedy na pewno się odezwę do dziewczyn z Wrocławia! :)

      Usuń
  4. fajny pomysł ;) też się zabieram za zrobienie takiego listy;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne postanowienia. "Wspólny wschód słońca, list w butelce, namówienie Taty na aktywność fizyczną, zatańczę w deszczu", na prawdę, wiele już czytałam tych punktów, ale Twoje są najpiękniejsze. Spełnią się wszystkie, nie ma że nie! :)

    Dużo o tym myślałam... dużo... może to będzie jakiś przełom w moim życiu? :) Sposób na rutynę? :))

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajna rzecz jjeśli chodzi o rozwój osobisty! :]

    OdpowiedzUsuń
  7. oj ile planów, udanej realizacji:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale planów... sporo podobnych do moich :)

    Pokuszę się chętnie o taką listę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czadowe plany:) zachęciłaś mnie do takiej długoterminowej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny pomysł, wyglada dobrze ;)
    kupienie e-booka polecam, jednak mimo przywiązania do ksiązki papierowej, samego jej zapachu, ebook ma rownież wiele plusów;)

    nawet ostatnio mam wrażenie że książki na kindlu czyta mi się szybciej niż te tradycjonalne o.0 nie wiem czy jest to mozliwe, ot takie odczucie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak widzę ile kasy wydaję na książki, to się załamuję. Oczywiście nie żałuję, bo lubię czytać, aczkolwiek to kosztowne hobby :) Zresztą na półkach z miejscem teraz coraz gorzej, więc czytnik by się bardzo przydał :)

      Usuń
  11. Widziałam tą listę u Magdaleny, Tatti i wielu innych blogach- a także 100 rzeczy do zrobienia przed śmiercią, co jest w moim odczuciu trochę podobne, tylko mamy więcej czasu :D

    Bardzo fajna lista, jak tak przeanalizuję te wasze listy to chyba mam więcej niż 1001 pomysłów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed śmiercią chciałabym mieć jeszcze gromadkę dzieci, dom i męża :P

      Usuń
    2. A jeżeli zrobisz 33 to pomogę Ci (myślę, że Tygrysek też :D) "zaliczyć" 91 :D

      Usuń
    3. Ja też chcę, ja też chcę! Do Wrocławia mam niedaleko :)

      Usuń
  12. Świetny pomysł! Dziś też się do tego zabieram, koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny pomysł, może sama zrobię taką listę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysł super! Powodzenia Ci życzę :) U mnie niestety lista by się nie sprawdziła. Lubię małą ilość wyzwań w krótkim czasie (0,5roku). Tak długa lista mnie demotywuje, że jeszcze mi tyle zostało do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Podoba mi się to!:) zaraz zabieram się za tworzenie własnej listy:)

    OdpowiedzUsuń
  16. cukier najlepiej zastąpić ksylitolem lub stewią :) powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie pomiędzy nimi muszę dokonać wyboru ;)

      Usuń
  17. Bardzo ciekawa lista. Rzeczywiście, jeśli człowiek nie zaplanuje, to później nie ma czego realizować... :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ohoho, ile planów ;) mnie niestety takie listy frustrują, szczególnie jak sprawdzę, ile punktów udało mi się zrealizować :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajne, fajne. też kiedyś zrobiłam swoją "bucket list". muszę ją odnaleźć!

    OdpowiedzUsuń
  20. hmmmm....ciekawe....nawet bardzo :) musze pomyslec i tez cos takiego stworzyć :D dzieki !

    OdpowiedzUsuń
  21. calkiem niezle ale dla mnie to za duzo planow na raz. musze robic krotkoterminowe w mniejszej ilosci... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 lata na ich realizację, to dość dużo ;)

      Usuń
    2. no ja wiem ze dosc duzo ale ogolnie jest to dla mnie zbyt rozwleczone w czasie. moje plany moga siegac max kilku miesiecy ;-) zapomnialabym, zmienilabym zdanie etc. 3 lata to kupa czasu

      Usuń
  22. rewelacja! trzymam mocno kciuki za Twoje wszystkie plany ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. ja także uwielbiam planować, szczególnie to starannie zapisywać w moim organizerze! przeczytałam całą Twoją listę i chciałabym osiągnąć podobne cele ! :) chyba też pokuszę się o taką listę ! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow!lista jest naprawde ambitna!zycze ci powodzenia!i czekam na updata'y na twoim blogu!

    OdpowiedzUsuń
  25. Kama, codziennie mnie inspirujesz, na pewno stworzę taką listę - jako noworoczną! Musze dokładnie przemyśleć co i jak.
    Jeśli chodzi o cukier to poczytaj o ksylitolu (np tu http://www.zdrowycukier.com.pl/) Mój chłopak choruje na cukrzycę i w chwilach słabości sięga po to własnie.

    Pozdrawiam i 3mam mocno kciuki, Asia!

    Ps. Do swojej listy też włączę filmy z Marylin i Audrey

    OdpowiedzUsuń
  26. mega świetny pomysł z tą listą.. kto wie, może i ja się skuszę na stworzenie własnej? trzymam kciuki za realizację Twoich planów :*

    OdpowiedzUsuń
  27. wydaje mi się, że źle obliczyłaś czas, tj. termin trwania wyzwania, bo wychodzi Ci w sumie 1033 dni tak na moje oko. Bo sama sobie chciałam policzyć, zaczynając od 1 grudnia i wyszedł mi koniec jakoś w sierpniu, dlatego zainteresowałam się czemu u Ciebie miałoby to trwać aż do września.

    OdpowiedzUsuń
  28. hmmm... co prawda stworzyłam już taką listę, jednak nie ma ona szczególnie wyznaczonego terminu i raczej są to takie małe "wyzwania". Twoja jest lepsza pod względem ograniczenia czasu - co daje nam większą mobilizację. :) właściwie większość z tych punktów wpisałabym do swojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Cieszę się, że Cię zainspirowałam! I dzięki Tobie spełniłam już jeden punkt ze swojej listy, dziękuję :)
    Powodzenia w realizowaniu wszystkich punktów! Na pewno nam się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wspaniały pomysł z tą listą!! Koniecznie muszę stworzyć swoją :)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Wow. Cóż za świetny pomysł:)
    Tylko niestety u mnie z systematycznością i realizacją niektórych rzeczy jest problem więc nie wiem czy dałabym radę :)
    Ale kto wie... zapiszę sobie linka do tej notki :) może na Nowy Rok pomyślę nad swoimi rzeczami "do zrobienia:)"

    OdpowiedzUsuń