czwartek, 6 września 2012

Sałatka ptasie gniazdo ;)


Dzisiaj miałam totalnie zawirowany dzień. Czekałam ponad dwie godziny na ortodontę, nie zdążyłam zjeść kolacji. Do południa załatwiałam sprawy urzędowe - znów. Nie znoszę tych papierkowych, zbędnych w moim przekonaniu formalności.
Jednak znalazłam czas na porządne śniadanie i smaczny, lekki i szybki obiad.


Dzisiaj rano zdałam sobie sprawę z tego, że dawno w moim jadłospisie nie było jaj. Jajka są cennym źródłem białka o powinno się je jeść, nawet kilka razy w tygodniu. Oczywiście na temat jaj można napisać książkę, głównie o tym, w jakich warunkach znoszą jaja polskie kury. Ja mam jajka od zaufanej osoby, dlatego mogę z pewnością napisać, że WIEM CO JEM ;) Niebawem pojawi się wpis o jajkach - należy poświęcić im troszkę czasu.

Dzisiejsze śniadanie


Pierwszy raz jadłam jajko sadzone na kanapce i bardzo mi posmakowało ! Myślę, że często będę jadać jajeczne kanapki. Dzisiaj znalazłam przepis na domowego, odchudzonego fast food'a i tam właśnie też jest jajko sadzone - przepis zdecydowani do wypróbowania.

II śniadanie : jogurt naturalny, jabłko

Obiad - sałatka którą nazwałam PTASIE GNIAZDO ;D


Składniki
- roszponka
- pomidor
- 2 mini kulki mozarelli
- puszka tuńczyka
- jajko na twardo
- jedna papryczka chilli
- kilka oliwek
- kapary
- ząbek czosnku
- oliwa z oliwek, balsamico
- sok z 1/4  grejpfruta
Przygotowanie
Sokiem z grejpfruta polewany roszponkę, a później układamy wszystko wedle własnego pomysłu :)


Podwieczorek: kawałek szarlotki pełnoziarnistej

Kolacja: brak -__- - aczkolwiek nie czuję się głodna !

W czasie pisania posta oglądam serial Przyjaciółki i już przypadł mi do gustu :) Zostało mi jeszcze kilka stron do ukończenia książki - końcówka zapowiada się świetnie, więc Wam życzę dobrej nocy a sama wracam do serialu i lektury. Aaa pamiętacie, że jutro Zaćmienie w Super Kinie :D ?

Macie jakieś pomysły na ciekawe wykorzystanie jajka :) ?


26 komentarzy:

  1. Omlet ze szpinakiem i pieczarkami ^^ Albo fritata. Jajka w koszulkach na toście. Oj ja jajka mogę jeść pod każdą postacią :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio zaniedbałam jajeczny jadłospis :)

      Usuń
  2. ja tam jajka spożywam zwykle albo w postaci jajecznicy albo gotowane i jedzone łyżeczka ;D wyszukane.. wiem haha :D musze poeksperymentować. a Twoje jedzonko tak zdrowo wygląda i pewnie smakuje nieziemsko, dzieki za inspiracje bo ostatnio cos sie niezbyt dobrze odzywiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No pięknie, już po kolacji, a ja znowu jestem głodna! Mam typowy objaw ślinotoku. A jajka kocham pod każdą postacią, o każdej porze i w każdym zestawieniu. Idę zobaczyć ile mam w lodówce... Mniami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jajecznica z serem żółtym :D Myślę, że Jeu się ze mną zgodzi, że to boskie śniadanko :D Albo jajecznica z boczusiem, om nom nom.
    Lubię też pastę jajeczną do kanapek. I jajka ugotowane na miękko i wyjadane łyżeczką, jak to żółtko jest takie płynne, mmmmmmniam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pastę jajeczną i na miękko też uwielbiam :) Jajka to dobry temat przed Wielkanocą :P a jajecznicy z serem nigdy jeszcze nie jadłam..

      Usuń
    2. znaczy żółtko, ale białko też :D:D

      Usuń
    3. Ja białka też takiego lejącego się nie lubię, szczególnie jak w jajecznicy jest takie nie do końca ścięte :P

      Usuń
  5. najbardziej w Twoich przepisach podoba mi się to, że od razu mam ochotę przerzucić się na zdrową żywność;) ostatnio (mieszkając u rodziców) trochę zaniedbałam zdrowe nawyki i nie odżywiałam się za dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak mieszkam u rodziców to też mam baaardzo ciężko. Babcia nie odpuszcza, w domu nie je się zbyt lekko i zdrowo :) I pozostają stare nawyki - trzy puszki coca coli czekają na mnie w lodówce - mama już chyba z przyzwyczajenia wkłada je do koszyka :)

      Usuń
    2. u moich rodziców za to zawsze jest zapas słodyczy dla mnie ;) a jak już je zobaczę, to nie potrafię się pohamować. w swoim mieszkaniu nigdy nie robię zapasów słodkości i niezdrowych przekąsek, bo pochłonęłabym wszystko w jeden wieczór :D

      Usuń
  6. Sałatka najbardziej przypadła mi do gustu :D A co do jajek, to czekam na post na ten temat, bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jajko ze szpinakiem!!! Jajko sadzone na szpinaku. Pasta z jajka i avocado. Zapiekana papryka z serem i jajkiem. I tak dalej...
    Ale moim faworytem smakowym jest jajko ze szpinakiem. I ewentualnie jakimiś dodatkami w postaci sera czy śmietany. Mogła bym jeść je codziennie- ba nawet kiedyś tak robiłam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak robisz te jajko ze szpinakiem :) ?

      Usuń
  8. Świetna sałatka :-) Lubię jajka w koszulce na grzance ze świeżym szpinakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja to od czasu co czasu jem jajka zazwyczaj to chyba raz na 2 tygodnie jak mi się zachce jajecznicy no chyba że nie chce mi się robić mięsą do obiadu i mam jajko ;d

    ładnie te ptasie gniazda wygladają naprawdę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj jadam w jajecznicy, na twardo i na miękko. Ale teraz na pewno zacznę częściej robić sałatki z jajkiem :)
      Dziękuję :)

      Usuń
  10. O matko, jak ja Ci zazdroszczę jaj od zaufanego sprzedawcy! :(( Ja niby na wsi mieszkam, ale taka tu wieś, że kur się nie trzyma...i jadam te jajka od zestresowanych kur... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojej mamy koleżanka ma swoje kurki i od niej zawsze bierzemy. A zdarzyło Ci się spotkać jajko zmutowane? W sensie dwa żółtka w jednej skorupce?

      Usuń
  11. Ptasie gniazdo zdobyło moje uznanie ;) choć nie przepadam za tuńczykiem chętnie bym spróbowała uwielbiam jajka pod każdą możliwą postacią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tuńczyka bardzo lubię :) spróbuj, pysznie smakuje :)

      Usuń
  12. ptasie gniazdo ląduje w najbliższym czasie u mnie na talerzu!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna ta sałatka :) uwielbiam jajka, dodaję sobie do owsianki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja na jako musze miec ochote, tzn czasem mam kilka dni pod rzad a czasem przez kilka tygodni nie jej w ogole jajek.
    Dopiero w zeszlym roku przekonalam sie do omletow i teraz namietnie robie z pieczarkami, cebulka, masa oregano i feta :)

    OdpowiedzUsuń
  15. pisałam kiedyś na blogu o jajkach :) a konkretniej o numerkach na jajkach ;)
    sadzone jajko na kanapce to jeden z rodzajów francuskich tostów :) też lubię ;)
    a tak poza tym, to nominowałam Cię do nagrody VBA :) Oto link ze szczegółami:
    http://powiewinspiracji.blogspot.com/2012/09/nagroda-vba.html

    OdpowiedzUsuń