poniedziałek, 10 września 2012

Moja pielęgnacja twarzy - plan na wrzesień i październik.

Choć jeszcze nie do końca skompletowałam wszystkie kosmetyki pielęgnacyjne, postanowiłam dzisiaj dodać post o mojej pielęgnacji twarzy na wrzesień i październik. Gdy pojawi się jakiś nowy produkt zostaniecie o tym poinformowane przy okazji wpisów o naturalnej pielęgnacji.

W ramach przypomnienia

  • Mam cerę suchą
  • W związku z tym, że cera jest sucha jest też mało elastyczna, mało wilgotna i mało jędrna,
  • Dużo przebarwień i plamek posłonecznych,
  • Bardzo mało zanieczyszczeń (!!!) zwężone, czyste pory,
  • Troszkę popękanych naczynek
  • Trądzik ostatecznie zwalczony
  • Worki i sińce pod oczami

Wiedząc już czego potrzebuje moja skóra, postanowiłam opracować wstępny plan pielęgnacji.
 
Celem planu pielęgnacyjnego jest  nawilżenie, nawodnienie i sprawienie, by skóra była jędrna i elastyczna.
Drugim ważnym celem jest wyeliminowanie przebarwień. Oczywiście ważne jest, aby przy tym wszystkim utrzymać ją w czystości. 
 
Pielęgnacja twarzy - wrzesień/październik
 
Rano
- czyścik Lush'a - Angels on Bare Skin- tutaj możecie o nim przeczytać, 
- hydrolat z róży stulistnej z Mazideł
- kremy nawilżające/matujące 
- krem z filtrem Vichy 50+

Wieczorem
- demakijaż (mleczko, płyn dwufazowy),
- peeling 
- hydrolat z różny stulistnej
- krem pod oczy - Sylveco
- krem nawilżajacy - brzozowy klik
- serum Iwostin na przebarwienia

Dodatkowo!
Trzy razy w tygodniu maski na twarz - czekoladowa, algowa, z granatem, z awokado, głęboko nawilżająca maska z Yves Rocher.
Raz w tygodniu maska na twarz z glinką, algami, arbutyną i witaminami
Raz w tygodniu Dark Angles klik
 
UWAGI
Mleczko do demakijażu chcę zastąpić płynem miceralnym. Ciągle też myślę o OCM - jednak chyba wciąż mam za mało wiedzy jeśli chodzi o oczyszczanie twarzy olejami. Niewykluczone jednak, że w październiku pojawi się mała modyfikacja. Po wykorzystaniu zapasów kremów nawilżających kupuję bazę kremową i tworzę krem dostosowany do własnych potrzeb. Jeśli zauważę, że któryś z produktów nie służy mojej skórze - odstawiam go. Nie wszystkie produkty są naturalne, w przyszłości będę dążyć by sukcesywnie zastępować je jednak naturalnymi kosmetykami. Oczywiście moje przebarwienia zostaną uwiecznione na fotografii. Po 8 tygodniach kuracji zobaczymy jak spisało się serum z Iwostinu.


Jeśli chodzi o kremy nawilżające, nawadniające, to oprócz tych ze zdjęcia powyżej dysponuję próbkami. Vichy i Effaclar Duo - do zadań bardzo specjalnych, Ziajki mam chyba z 50 saszetek, Eucerin i Nivea na zmarszczki. Pozostałe to kremy nawilżające.


Lista zakupów
- kwas hialuronowy
- olej do OCM
- mocznik
- witaminy All in one

Kolejne plany pielęgnacyjne, który muszę opracować to plan pielęgnacji włosów i całego ciała - z body wrappingiem włącznie. 
 
Pierwsze pytanie jakie mi się nasuwa: farbować czy nie farbować?


A jak wygląda Wasza pielęgnacja twarzy? Może polecicie jakiś sprawdzony krem nawilżający albo olejek do cery suchej?
A może zainteresował Was jakiś kosmetyk i chcecie go bliżej poznać?

46 komentarzy:

  1. Moja pielęgnacja twarzy jest bardzo minimalistyczna, bo prawdę mówiąc albo zapominam używać kosmetyków, albo najzwyczajniej w świecie mi się nie chce. Rano tylko oczyszczam twraz tonikiem ogórkowym z ziaji i nakładam krem do skóry trądzikowej z Pharmaceris, a wieczorem płyn micelarny z AA, czasami przemyję twarz żelem z Pharmaceris i krem na noc. A to i tak nie zawsze. Swojego czasu używałam jeszcze jakiś mazideł od dermatologa, tu starałam się być systematyczna, ale i tak nic mi nie pomogło. Piszesz, że zwalczyłaś trądzik. Jak Ci się to udało?
    A co do włosów, to masz ładny kolor. Ja bym nie farbowała :) ale jestem ciekawa, jaki będzie plan pielęgnacji włosów.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zakładce naturalna pielęgnacja znajdziesz post o mojej walce z trądzikiem :)
      I jak sprawuje się ten płyn miceralny z AA?

      Usuń
    2. Płyn miceralny jest w porządku, dobrze zmywa makijaż, żadnych podrażnień. Miałam kiedyś ten dwufazowy z Ziaji i moim przypadku AA lepiej wypada.

      Usuń
  2. łojoj, ale dużo produktów! :) Aż mi wstyd, bo ja nawet kremu nie mam...i tak się zastanawiam czy łatwiej opanować cerę suchą czy mieszaną jak moja...
    Nie ma bata, żeby teraz była sucha! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A włosków nie farbuj, masz super kolor i jaki błyszczący! :) <3

      Usuń
    2. Ale mam też siwe włosy - niestety. Zwalczam je wyrywając pensetą - lol :) Ale ile można.
      Cera sucha ma to do siebie, że jest podatna na przebarwienia, szybciej się starzeje, może się łuszczyć, jest bardziej wrażliwa, cienka, występują naczynka... taki stan, utrzymujący się długo może nam źle zaprocentować w przyszłości.

      Usuń
    3. Znam ten stan, mam siwy bok...genetyczne uwarunkowania. Tato zaczął siwieć w wieku 20 lat i ja też. W ogóle wydaje mi się, że w ostatnich latach dużo młodych osób narzeka na siwienie. :/ Ja włosy farbuję, bo mam naturalny kolor przypominający futerko myszy - szary blond. Czuję się w nim jak Maryna ze wsi i zazdroszczę wszystkim kobietom, które nie muszą w ten sposób poprawiać urody. :) Moje włosy nie są najlepszej kondycji, ostatnio ciachnęłam się do boba, po 3 latach zapuszczania, bo miałam tak zniszczone włosy, że płakać mi się chciało. ;) A wcale nie robię sobie blondu na głowie. ;) Przemyśl to jeszcze, bo ciężko później przestać, a włoski masz ładne, mimo tych pewnie niewidocznych tak bardzo siwych włosków.

      Usuń
  3. Też muszę opracować swój plan pielęgnacji twarzy, bo kilka tygodni temu moja skóra zaczęła płatać mi figle i zaskórniki pojawiają się w zastraszającym tępie...

    A co do włosów to ja jestem za niefarbowaniem. Sama farbuję henną raz na 2 miesiące, ale to tylko dlatego w wieku 25 lat mam strasznie dużo siwych włosów :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam suchą skórę i mogę polecić nawilżacz clinique, kosztuje 170 zl w sephorze, krem polskiej marki aptecznej dermedic, hydrain czy jakos tak;P (w superpharm za 20 zł) oraz vichy aqualia, broń boże nie idealia! idealia jest beznadzijena, zużyłam słoik, nie nawilżała a moje małe dwa przebarwionka są takie jakie były ;/.

    W sumie to najbardziej z tych 3 polecam ten z dermedic bo za taką cenę nawilża nawet trochę lepiej niż ten z clinique i na podobnym poziomie co aqualia z początku(mam od niedawna, skóra się jeszcze nie przywzwyczaiła)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ulala ale tego masz
    ja to jedynie mam pare popekanych naczynek ale jakos z tym zyje ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie farbuj włosów, ja farbowałam bardzo długo, a teraz schodzę i to nie jest fajne ;) Poza tym jak zafarbujesz to dojdzie specjalna pielęgnacja do włosów farbowanych, konieczność farbowania odrostów, itp. itd. Ja odradzam. Wyjątkiem jest sytuacja, w której nie akceptujesz swojego koloru. Ale moim zdaniem jest świetny, więc nie psuj go :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ja od wczoraj stosuje OCM. Zrobiłam mieszankę i zmyłam twarz. Rewelacja to była!! Korzystałam z tego filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=iAHQ2f2lSpg i w podobnych proporcjach zrobiłam moją mieszankę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo osób zachęca, muszę spróbować!

      Usuń
  8. no fajny masz plan pielęgnacji, ja sobie obiecuję stosować regularnie spirulinę, bo póki co się kurzy:/

    OdpowiedzUsuń
  9. nie farbować, masz bardzo ładne kolor włosów więc po co go zmieniać ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam identyczny typ cery, jak Ty. na przebarwienia, zaczerwienienia i rozszerzone naczynka używam kremu RUBORIL (http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=6125) plus serii do cery naczynkowej (kasztan) z biellendy. u mnie się sprawdza : )

    OdpowiedzUsuń
  11. Great post! I love it! ^^ You have a nice blog, mind to follow each other? :)

    BLOG | TWITTER | TUMBLR

    OdpowiedzUsuń
  12. nie farbować ;) polecam olejek Nuxe, a kremy nawilżające najlepsze są z LRP :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale kolekcja, jestem totalnie zszokowana. Zapomniałabym, co do czego ma służyć. Serio - czadowa kuracja, oby skuteczna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że będzie skuteczna..

      Usuń
  14. A za mną chodzi, żeby rozjaśnić włosy :D :D :D
    A 4 lata zapuszczam naturalki już :D

    Pielęgnacja... hm, hm, ja nie mam naczynek, za to cerę trądz i ikową i z zatkanymi porami, muszę kwasy wprowadzić teraz na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam zatkane pory na żuchwie. Strasznie mnie to denerwuje.

      Usuń
  15. Jejku, strasznie dużo tej pielęgnacji ! Mi trochę szkoda czasu, a nie powinno. Zieloną herbatkę kupiłam w MG Eat, ale wiem, że są też dostępne w Piotr&Paweł

    OdpowiedzUsuń
  16. Co do pielęgnacji to sie nie wypowiem bo ja myj ę jednym żelem i smaruję kremem(tyle mi wystarczy) ale nogi to masz C U D O W N E, no boskie po prostu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje nogi, to zaraz po brzuchu najbardziej znienawidzona część mojego ciała... ale dziękuję.

      Usuń
    2. a u mnie nogi są na 1 miejscu

      Usuń
  17. Mnie zaintrygowała maseczka czekoladowa :D To jakaś domowej roboty czy gotowa? Jeśli można to gdzieś kupić, napisz jak się nazywa albo jak wygląda ;)

    Co do włosów, ja bym zafarbowała dla wyrównania koloru - widać, że masz pasma w różnych odcieniach (chyba, że to było planowane).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zakładce naturalna pielęgnacja jest wpis o tej masce :) Kupiłam w Starej Mydlarni.

      Usuń
  18. A to jest twój naturalny kolor włosów? ;o Jeśli tak, to absolutnie nie farbuj,bo jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio włosy farbowałam w marcu - na ciemny brąz. Po stosowaniu Komby wydaje mi się, że skutecznie oczyściłam włosy i farba już znikła - pasemka które są na zdjęciu są wynikiem źle pofarbowanych włosów kiedyś na czarny kolor;p

      Usuń
    2. Yhm, no ja bym zostawiła tak jak jest, bo kolor ładniutki, są błyszczące i ogólnie jeśli się wahasz, to lepiej na razie nie próbuj :)

      Usuń
  19. OCM polecam! Jestem bardzo ciekawa Twoich planów na pielęgnacje ciała, bo u mnie ostatnio z tym kiepsko :P. a włosów nie farbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stosowałaś OCM? Jakie olej najlepiej się sprawdza przy suchej skórze?

      Usuń
    2. Ja stosuje to OCM tak po swojemu, nie brałam pod uwagi ile jakiego oleju wlać do buteleczki. Oczy zmywam samą oliwą z oliwek lub olejem z pestek winogron. Twarz mieszanką oliwy i olejku rycynowego. Nie używam do tego ręczniczków, tylko chusteczek aloesowych z aletry (mocze je przed użyciem żeby pozbyć się troszkę tej chemi która tam jest, ale i tak mają fajny skład). Robie to chusteczkami bo nie chce mi się ich kupować i prać i w ogóle. Wole jednorazowe rozwiązanie. Moja buzia po OCM takim pół na pół oliwa i olejek rycynowy jest bardzo nawilżona. Alina Rose (kojarzysz pewnie blog) napisała o tym dokładnie :).

      Usuń
  20. nom widzę, że bojowo wkraczamy w jesień, zazdroszczę cery bez zanieczyszczeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żuchwie są krostki - zaczynają mnie wnerwiać

      Usuń
  21. Fajny plan, powodzenia :) A co do próbki kremu Ziajki - nie polecam, ma na drugim miejscu w składzie parafinę i może zapchać :<

    OdpowiedzUsuń
  22. ooo mam podobne problemy z cerą. ciekawa jestem rezultatów - może przejmę jakieś pomysły od Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  23. tez mam przebarwienia planuje jesienia sie intensywniej z nimi rozprawic (m.in kwas migdalowy, mikrdermabrazja i Clarial z Svr)
    Jesli chodzi o krem nawilzajacy, to na moja skore swietnie działał Missha Super Aqua Waterfall.
    Kolor włosów jest śliczny! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. nie farbować.
    a z próbek zrezygnuj, czemu? Mary kiedyś bardzo sprytnie chodziła od apteki do pateki, aż z próbek uzbierała sobie pełnowartościowe kremy, i co skórę miałam w opłakanym stanie. potem kupowałam pelnowymiarowe prpdukty i wcale nie było lepiej, ale już o tym wiesz z filmu. równowagę odzyskałam dopiero po AA. Nivea cholernie się bałam, ale podeszło i w sumie cieszy mi się mordka, bo połka cenowa w porównaniu do vichy, czy la roche posey jest pffffff no dużo tańsza :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kochana,

    Polecamy Ci serdecznie krem SeSDERMA Atopises, świetnie wpływa na problemy skóry suchej.

    Pozdrawiamy serdecznie!

    OdpowiedzUsuń