poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Silikonowe foremi do muffinków i babeczek.

Zaczęło rozwijać się moje życie towarzyskie, więc na bloga dzisiaj czasu znaleźć w ciągu dnia nie byłam w stanie. Najpierw z Rafałem pomagaliśmy mamie w w domowym obowiązkach, trzepanie dywanów, odkurzanie, mycie okien i te sprawy. Wieczorem odwiedziła nas koleżanka, z którą dawno się nie widzieliśmy, czasu jak zawsze zbyt mało a tematów do rozmów zbyt wiele- na szczęście jest jeszcze wrzesień.
W trakcie popołudniowego spaceru zobaczyłam w kiosku gazetę Ale Pychota z foremkami sylikonowymi do babeczek i postanowiłam ją kupić. W sumie babeczek nie piekę, jadać nie jadam. Ale to, że ja nie jem, nie znaczy, że mam nie przygotować czegoś dla rodziny :)






Za dwa tygodnie w gazecie znajdziecie formę silikonową do tarty - cena dwutygodnika - 9,90 zł
Za cztery tyogodnie - foremka prostokątna i segregator - 14,00  zł


Ja takich foremek nie mam a myślę, że to fajna sprawa. Za taką cenę raczej ich się nie kupi. Nie zajmują one dużo miejsca, są praktyczne, kolorowe. Może takie gadżety przekonają mnie do pieczenia.

Macie jakieś sprawdzone przepisy na ''odchudzone", zdrowe Muffiny ? Jakieś pełnoziarniste, razowe, czy po prostu light ?

Rafał zrobił mi dzisiaj 6-kilową niespodziankę :) Jakieś pomysły :D ?

46 komentarzy:

  1. 6 kilo, hmmm - dynia albo kettel, a może sztangielka :D

    A co do tych foremek, to świetna do pasztecików są :D Przepis był u mnie ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten już mam wydrukowany i wsadzony w przepiśnik - na pewno skorzystam :) BTW SPRAWDŹ POCZTĘ !!! :p

      Usuń
    2. Sprawdziłam i odpowiedziałam :P

      Usuń
  2. Mniej cukrów, więcej owoców, zamiast mąki otręby/płatki owsiane... Muffiny z resztą nie są zbyt kaloryczne. Poza tym popularne jest chyba pieczenie mini-quiche z fetą i brokułem w takich foremkach, często się z czymś takim spotykam na blogach kulinarnych.
    6 kilo? Hmm... Obstawiała bym jak Tygrysek jakiś sprzęt do ćwiczeń, sztangielka czy coś... Ale pierwsze co przyszło mi do głowy to gruby kot (nie wiem skąd taka myśl wzięła się w mojej głowie, lol). :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łaaa gruby kot jest świetny ! <3 ;)

      Usuń
  3. Fajna sprawa z tymi foremkami. Rafał kupił Ci hantelki???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie :) nie tyle kupił co oddał swoje :)

      Usuń
  4. 6 kilo? Hantle? :D

    Na pewno kupię tę formę do tarty, świetna jest! Akurat do muffinek już mam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No dobra zgadłyście :) Ale trzeba je poddać renowacji :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale będziesz mieć swoje, a to już coś :D

      Usuń
  6. Ja mam z płatków owsianych, i derugi przepis z mąki żytniej i jogurtu naturalnego:) takie foremki fajna sprawa ja już takie mam:) więc poczekam na formkę do tarty silikonową;)

    OdpowiedzUsuń
  7. na silikonki się czaję cvhoć nie mam jeszcze na nie pomysłu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Musze mojej Mamie zapodac newsa o tej formie na tarte, bo wlasnie byla na kupnie:)
    Ja mam przeslodkie hantelki w kolorze limonki, po 1 kg ale i tak je czuc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje są 3-kilówki. Mam zamiar je jakoś upiększyć :D Myślałam nad brokatem :P

      Usuń
  9. Dyniowo-marchewkowe :D Miałam też kiedyś przepis na super babeczki owsiane z bananem i jabłkiem, ale się zapodział :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A podeślesz na te dyniowo-marchewkowe :) ? Akurat sezon na dynię się zbliża :)

      Usuń
  10. Właśnie szukałam foremki do tart :D Uwielbiam tarty i muffiny:D

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam te foremki:) pieczenie babeczek w nich jest super prostą sprawą :)
    często piekę babeczki i kilka przepisów odchudziłam, tak jak np. tu:
    http://pannapensjonarka.blogspot.com/2012/07/wyzwanie-to-bieganie-czyli-przekraczam.html
    jak coś to służę pomocą :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Silikonowe formy do babeczek mam z PEPCO. Ale za to kupię gazetkę z formą do tarty.:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często tam pojawiają się takie foremki? Bo widziałam na blogach takie w kształcie motyli- strasznie mi się podobały:)

      Usuń
  13. niestety przepisów na muffiny w wersji light nie znam, sama zawsze ładuję pełno czekolady do ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno kupił Ci psa. :D

    Jeśli chodzi o formy do muffinków to ja mam silikonowe ale nie takie pojedyncze i mam teflonową tacę i zdecydowanie lepsze są teflonowe. Przynajmniej moim zdaniem. :)
    Ale jeśli Lena wyżej napisała, że będzie forma do tarty to ja chętnie też kupię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Psa mam już jednego ;P Ja jeszcze nigdy nie piekłam żadnych muffinów czy babeczek, z czasem myślę, że zainwestuję właśnie w teflonową tacę :)

      Usuń
  15. Mam takie foremki i uwielbiam piec w nich MUFFINY BROWNIE
    prepis u mnie http://www.martuchanalesnejpolanie.blogspot.com/2012/06/muffiny-brownie.html
    Świetnie się je myje, łatwo dejmuje z wypieku, jedynena co trzeba uważać to fakt, że mogą pękać
    Dlatego ostatnio kupiłam sobie też silikonowe, ale bardziej solidne jakby w formie blaszki :)
    Ale te są naprawdę ok i ładnie wyglądają :)

    Przepis nie jest dietetyczny, bo ja generalnie wychodzę z założenia, że jem wszystko ale w małych ilościach, nie jem kolacji, nie piję soków ani napojów kolorowych, nie obżeram się słodkościami ale też ich sobie specjalnie nie odmawiam. Jem bardo mało węglowodanów, ale jem je. Prez ostatnie 3 lata schudłam 7 kg i waga sie trzyma :). A za niczym nie tęsknię, nicego mi nie brakuje, nie chodzę głoda, wręcz przeciwnie. Stosuję też o wiele mniej soli, jemy masę warzyw, których smak zaczęłam w końcu czuć. Piję dużo zielonej herbatki bez cukru, który w ciepłych napitkach kompletnie przestał mi smakować :) Życzę powodzenia,
    Martucha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam za literówki, ale moja klawiatura powinna ju chyba iśc na emeryturę...

      Usuń
    2. Nie ma problemu, ja sama też robię literówkę a moja składnia woła o pomstę do nieba :) Muffinki wyglądają przepysznie i z chęcią spróbuję :)

      Usuń
  16. Też chciałam ją kupić, ale nie mogę nigdzie znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  17. Z tego co kojarzę zdrowszą wersję będą muffiny owsiane, ale nie znam przepisu, więc nie bardzo pomogę.
    Zastanawiałam się nad tymi foremkami, bo reklamowali je bardzo często w telewizji, ale jakoś nie wyobrażam sobie wkładać ciasta do silikonu i całości do kosmicznej temperatury. Chyba pozostanę przy tradycyjnych papierowych formach ;)
    Chociaż... recenzja po pierwszym pieczeniu może mnie zachęci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj znalazłam kilka przepisów na muffiny owsiane, planuję zrobić w tym tygodniu :)

      Usuń
  18. DLa mnie to by była chyba zbyt duża pokusa xD więc wole nie ryzykować i nie piec :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie odchudzone można czasami zjeść :)

      Usuń
  19. Fajne te foremki. Ja marzę o tym, że jak się wyprowadzimy to zakupię sobie mnóstwo gadżetów dietetycznych i będę pichcić dla chłopaków takie jedzonka :)

    Ale 6zł? :< No według mnie przesada jak na pierwszy numer.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No czy ja wiem :) ? Kupisz gdzieś za taką cene same foremki silikonowe? :)

      Usuń
  20. Ja właśnie za tymi silikonowymi foremkami nie przepadam, wolę robić muffinki w tych papierowych papilotkach wkładanych do formy :) Ale gazetkę chyba mamie kupię, pewnie się ucieszy, każdy lubi gratisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakie ładne foremki :D, muszę je mieć.
    I obowiązkowo formę do tary, bo właśnie się zastanawiałam nad zakupem.

    OdpowiedzUsuń
  22. hmmm u mnie muffiny tylko kaloryczne ;) z nutellą, masłem orzechowym i snickersem ale wychodzą pyszne :) raz można zgrzeszyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może na jakąś specjalną okazję takie zrobię :)

      Usuń
  23. oo to jest to co teraz reklamują... foremki mają fajne kolory ja chyba jednak wolę foremkę do tarty ;) a co do prezentu to też obstawiam jakieś zwierzątko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę do tarty też z chęcią kupię. I czekam na foremki w jakiś ciekawych kształtach - serce, motylki, kwiatki :)

      Usuń
  24. Ja ze swoich najbardziej lubię te: http://dietetycznie-w-kuchni.blogspot.com/search/label/Muffiny?updated-max=2012-01-16T00:07:00%2B01:00&max-results=20&start=12&by-date=false :)
    W jakim sklepie zdobyłaś gazetkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam w kiosku, w Ruchu :) Właśnie przeglądam Twoje muffinki, marchewkoweee <3

      Usuń
  25. Właśnie dzisiaj robiłam pełnoziarniste muffiny z różnymi dodatkami. Bez cukru i zdrowo. :D

    OdpowiedzUsuń
  26. śliczne te foremki i fajny pomysł z tą gazetą, a 2 x 3 kg to dobre obciążenie :)

    OdpowiedzUsuń