niedziela, 22 lipca 2012

Przegląd aplikacji i dzienników

Kilka z Was prosiło mnie abym napisała coś o aplikacjach i dziennikach, które mogą być pomocne w treningach. Zarówno w planowaniu jak i analizowaniu. Jak się okazuje dzienników i aplikacji jest znacznie więcej niż myślałam.


Co dają narzędzia treningowe ?
- możliwość prowadzenia dzienników
- wgląd w historię treningów
- możliwość pomiaru przebytego dystansu
- wgląd w trasę biegową - ukształtowanie terenu
- możliwość zobaczenia najlepszego/najgorszego odcinka
- ogólna analiza treningów ( czas, dystans, prędkość max, prędkość średnia, liczba spalonych kalorii)
- możliwość dodawania zdjęć
- możliwość układania planów trenigowych
- i wiele, wiele innych.

Dzienniki to nic innego jak portale społecznościowe dla osób żyjących w aktywny sposób. Dzienniki treningowe są atrakcyjne w głównej mierze przez statystyki.

1. DAILYMILE

Poza standardowymi parametrami biegu i zaznaczeniem trasy na mapie Google można także określić swoje samopoczucie w trakcie treningu, warunki pogodowe. Na stronie głównej możesz obserwować wpisy swoje i znajomych ( działa na zasadzie FB ). Aplikacja zbiera statystyki treningów z ostatnich dni, tygodni oraz miesięcy. Wyciąga sesje najszybsze, najdłuższe, najbardziej intensywne. Zawiera także statystyki globalne ( liczba treningów, liczba przebytych kilometrów itp.).

2.MapMyRun

Ma możliwość rejestrowania treningów, mierzenia i dodawania tras a także część dotyczącą diety. Można dodawać posiłki, liczyć kalorie, wartości odżywcze. Na podstawie wieku, wagi i wzrostu aplikacja wylicza dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Dostępne są różne dyscypliny, nawet ćwiczenia na sali - joga, zumba, siłownia.

3. Endomondo

O endomondo już pisałam. Warto wspomnieć o tym, że nie trzeba trenować z GPS'em, wystarczy wyznaczyć trasę na mapie i będziemy mieć podany dokładny dystans. Jeśli chodzi o pracę z GPS'em to wygląda to tak, że płacimy jeden raz 20 groszy za zalogowanie się do aplikacji. Podczas treningu nie jest potrzebny internet. Podłączamy się do niego tylko wtedy, gdy chcemy nasz rezultat opublikować na stronie endomondo.


Mój dziennik lipcowy 


Korzystam póki co tylko z endomondo, ale z chęcią się zarejestruję i przetestuję pozostałe aplikację i dzienniki.

źródło: sierpniowy numer Happy

20 komentarzy:

  1. Ja korzystam z endomondo, ale mój dziennik nie wygląda tak okazale jak Twój ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twój dziennik wygląda super :) szkoda, że takie programy dotyczą głównie aktywności związanych z dystansem. Ostatnio myślę nad włączeniem rolek do mojego planu, więc wtedy będę mogła skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam, że tylko dystans, ale widzę, że ten dailmile ma też chyba własnie inne dysycpliny - chyba siłówka mi mignęła gdzieś.
      W endomondo też masz inne dyscypliny - wiem, bo się zarejestrowałam, żeby przetestować ustawianie trasy, o czym pisała Kama. I przy okazji zerknęłam, że na liście dyscyplin można ustawić np. aerobik lub szermierkę ;) Tylko siłowni nie widzę, chyba oślepłam :/

      Usuń
    2. No to też się z ciekawości na endomondo zarejestrowałam i jest podnoszenie ciężarów ;) za to szermierki nie widziałam :P

      ale też nie widzę nic pod co mogłabym podporządkować Zuzkę, czy ewentualnie rolki :P

      Usuń
    3. zaczełam więcej szukać o tych dziennikach i MapMyRun ma bardzo rozbudowaną listę aktywności :) KLIK

      Usuń
    4. wooow, faktycznie bardzo duży wybór. Musze się koniecznie tam zarejestrować ;)

      Usuń
    5. Ella, A widzisz ja szukałam jako siłownia i tak myślę czemu nic nie widzę :P Wybitny brak myślenia w moim wykonaniu :D he he

      MapMyRun dopiero miałam oglądać, ale widzę, że już przeszperałaś. Lista wymiata ! Nawet Insanity jest i P90X O.o

      Kama, ja też ;) Chociażby po to żeby wypróbować jak to wygląda od strony interfejsu użytkownika :D

      Usuń
    6. szkoda tylko, że te aplikacje nie działają na Nokii ;/ chociaż może pobiorę i spróbuję.

      Usuń
    7. Ja na telefon nie ściągnę, bo mój coś nie chce współpracować z netem :/ Chyba pora nabyć nowy telefon po prostu :)

      p.s. mam takie pytanko. Czy tą etykietkę z LaDivy "Lubię to" pod każdym postem sama jakoś ustawiłaś pomiędzy autorem, a etykietami, czy samo się tak ustawiło ? Bo ja też mam, ale u mnie inaczej jest umiejscowiona i nie wiem czy da radę to zmienić.

      Usuń
    8. Samo się tak ustawiło, nic nie kombinowałam w blogerze.

      Usuń
  3. spróbuj też CardioTrainera koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o dzięki wielkie za ten wpis :P właśnie próbowałam coś w excelu wymyślić, ale dzisiaj moja głowa nie ma siły :). Ella rolki super sprawa :) ja też od czasu do czasu "jeżdżę" ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zarejestrowałam się na tej 2 ale niestety nie ma tam dróg na których jeżdżę a nie można wyznaczyć trasy na której ta droga jest :<
    a na endomono jestem chyba za głupia :D muszę to wszystko na spokojnie obczaić - trasę da się wyznaczyć ale pokazuje że wynosi 9.1 km co jest niemożliwe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za dużo, za mało ?

      Usuń
    2. Za dużo :D jeżdżę tylko po moim miasteczku + kawałek sąsiedniej wsi :P Na moje oko jest to ze 3-4 km :D Nie wiem jakim cudem 9.1 tam wyszło :D

      Usuń
  6. Używam od paru miesięcy endomondo i bardzo lubię tę aplikację :) Podobają mi się bardzo wykresy, dzięki nim wiem, że jestem uzależniona od pilatesu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jakiej zasadzie endo działa z pilatesem ?

      Usuń
  7. Korzystam z endomondo, a co myślisz o aplikacji Iphona Running Nike + ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Running Nike mam na iPodzie i byłam z niego bardzo zadowolona. Teraz korzystam z endomondo, bo podziałam gdzieś iPoda i nie mogę go znaleźć...
      Był lepszy pod tym względem,że Pani dopingowała, mówiła ile jeszcze kilometrów do wyznaczonego celu na początku treningu. Wydaje mi się,że poprawnie liczy kilometry, bo niestety endo ma tendencję do zaniżania przebytego dystansu.

      Usuń