środa, 11 lipca 2012

Melon cantaloupe

Dzisiejszy dzień był tylko i wyłącznie leniwy. Ani nie poszłam biegać, ani nie wybraliśmy się na rowery (burza). Skończyłam czytać fantastyczną książkę i chyba polubię się z Evansem. Na jutro zaplanowałam trening biegowy - do południa, bez względu na pogodę. A na sierpień planuję wykupienie karnetu na siłownie/ zajęcia fitness w moim mieście.

Zajadałam się dzisiaj melonem cantaloupe


* Melon cantaloupe (kantalupa) zawiera 8 razy więcej enzymu SOD ( Super Oxid Dismutase) od innych melonów. Enzym chroni nasze komórki przed starzeniem i utrzymuje je dłużej młode i zdrowe.


Melony kantalupa pochodzą z Indii i Afryki. Swoją nazwę zawdzięczają jednak gminie Cantalupo (niedaleko Tivoli we Włoszech), gdzie papież zwykł spędzać okres letni.
Melony kantalupa zaczęto uprawiać na początku XVIII wieku z nasion zakupionych w Armenii, która jest przez wielu uważana za prawdziwą ojczyznę melonów.

 * Melony kantalupa najlepiej przechowywać w temperaturze 3°C.
 * Można poznać, że melon jest dojrzały po tym, że wydaje się ciężki jak na swój rozmiar, a także zyskuje przyjemny aromat. Szypułka powinna być lekko miękkawa.
 * Jeśli melon kantalupa nie wydaje się być tak dojrzały, jak można by sobie tego życzyć, zawsze można zostawić go na kilka dni w temperaturze pokojowej, aby przyspieszyć jego dojrzewanie.
 * Melony kantalupa są doskonałym źródłem witaminy A i betakarotenu. Jedna porcja melona kantalupa dostarcza także pełną zalecaną dawkę witaminy C.
 * Jest  to owoc niskokaloryczny, ale bogatobłonnikowy; usuwa nadmiar sodu.

Melony w 90% składają się z wody, mają dużo cukru, a mało kalorii. Stosowany jest w celach leczniczych, ale przede wszystkim do konsumpcji

Prozdrowotne właściwości melona

Nektar z melona działa przeczyszczająco i moczopędnie. Dlatego jest częstym składnikiem diet odchudzających oraz leczenia schorzeń układu moczowego. Zalecany jest także przy bólach reumatycznych. Słodkich odmian melonów powinni unikać cukrzycy, natomiast śmiało mogą sięgać po gorzkiego melona. Podobno związki zawarte w gorzkiej odmianie melona, mogą pomóc w walce z cukrzycą typu II.
 źródło : jejzdrowie.pl


Inne rodzaje melona
- żółty
- siatkowaty
- kasaba
- zimowy

Lubicie melony ? Którą odmianę najbardziej ?

36 komentarzy:

  1. właśnie ten smakuje mi najbardziej :) ale miodowy i galia też są smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jadłam żadnej inne odmiany, muszę spróbować ;)

      Usuń
  2. to jest az tyle rodzai.?? :D

    Nie wiem który jadłam nawet, ale lubię, lubię, lubię.! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama byłam zaskooczona, w ogóle melon pochodzi z roślin dyniowatych, taki daleki kuzyn ogórka ;p

      Usuń
  3. niważne co za melon, ja zjem kazdy, choć pamiętam, że pierwszy raz smakował mi jak płyn do mycia naczyn ludwik, a teraz to mój ukochany owoc

    OdpowiedzUsuń
  4. jakoś nie przepadam za melonem - wolę arbuza. Ale chyba muszę się spróbować tej odmiany ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zawsze wolałam arbuza, ale przekonałam się i do melona :)

      Usuń
  5. O tak, teraz mamy sezon na melony:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lato mogłoby trwać wiecznie :)

      Usuń
  6. hmyy ja jakoś nie przepadam za melonami nie odpowiada mi ich smak i zapach;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja chyba każdy owoc uwielbiam, no banany najmniej :)

      Usuń
  7. Bleee, nie lubię melonów. :D A mogłabyś podać dokładny tytuł książki? Ta Prowansja mnie zaciekawiła. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ' Prowansalski balsam na złamane serce " - dopiero zaczynam czytać, ale mam przeczucie, że będzie to udana lektura :)

      Usuń
  8. ja to w sumie nie wiem czy lubię, bo jadłam i melona i mango i nie pamiętam, który mi nie smakowal :P

    OdpowiedzUsuń
  9. O Jezu, ale mi narobiłaś smaka na melon... Niech no tylko się obrobię i spadam na rynek kupić sobie jednego ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uświadomiłaś mi, że dawno nie jadłam melona :D
    A melon taki schłodzony w towarzystwie arbuza to mmmmmmm :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba zmiksuję melona i arbuza :)

      Usuń
  11. chętnie bym spróbowała bo nigdy nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz w Kauflandzie jest ich dużo i są w promocyjnej cenie :)

      Usuń
  12. uwielbiam melona, szczególnie w koktajlach. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie ! muszę spróbować, bo zawsze jem tylko w takiej 'surowej' postaci.

      Usuń
  13. Dobra książka i pyszne jedzenie to przepis na idealne deszczowe popołudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie jestem fanką melona, ale takiego jeszcze nie jadłam. Chyba skuszę się na malutkiego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, bo ten jest na prawdę pyszny :)

      Usuń
  15. Ja dziś mogę podzielić się z Tobą arbuzem. Lubię smoothie melonowe zamrożone, jak lody. Pyccchotka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam arbuza w lodówce :P właśnie mam na niego ochotę...

      Usuń
  16. jadłam takiego na degustacji na jakimś pikniku. w pieprzu o.o nawet dobre :>

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham melony:) sa przepyszne i małokaloryczne :P

    No cóż mój trening się przeciąga.. ale też skończyłam świetną książke :P teraz biorę się za autobiografię Osbourne'a :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaką książkę skończyłaś :) ?

      Usuń
  18. kocham melony, w przeciwieństwie do arbuzów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja arbuzy też mocno lubię :)

      Usuń
  19. uwielbiam żółte melony zwłaszcza w koktajlach ;)

    OdpowiedzUsuń