niedziela, 1 lipca 2012

Kilka słów o moim mieście.


Wspomniałam w poprzednim poście, że obecnie trwają dni mojego miasta. Niewątpliwie warto pochwalić się przepięknym Zamkiem Książąt Mazowieckich, który znajduje się niemal w centrum miasta. Ciechanowski zamek został wzniesiony w latach osiemdziesiątych czternastego wieku przez Siemowita III. Założenie obronne zbudowane zostało na bagnach, na prawym brzegu rzeki Łydyni ( nazwa rzeki pochodzi od Bony, która w rzecze moczyła nogi, a podglądający ją rybacy krzyczeli : Ale łydy ! ). Jeszcze nie dawno zamek był restaurowany, dawno nie byłam we wnętrzu, ale myślę, że w wakacje znajdziemy czas by zwiedzić go ponownie, w całości.

Organizowany był także Turniej Rycerski. 

Podczas turnieju można oglądać najwaleczniejszych współczesnych polskich rycerzy, którzy rozbili swoje namioty w obozie, na błoniach zamku.





Oczywiście jest to raj dla sprzedawców. Można wczuć się w średniowieczną księżniczkę czy też króla. Na pewno przyda się korona, miecz i tarcza ;)




Mnie zainteresowało stoisko z runami. Raczej nie wieżę w magiczną moc amuletów, we wróżenie z run, horoskopy i inne parapsychologiczne metody. Aczkolwiek zdecydowałam się na zakup skromnej pamiątki.







Na zakończenie zagrał zespół Wilki ;)

9 komentarzy:

  1. Ale fajnie, super zdjęcia :) Nie byłam u Ciebie nigdy, ale może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie poza zamkiem nie ma tu nic ciekawego, no jeszcze Ciechana Miodowego mamy ;D

      Usuń
    2. napisz o Ciechanie Miodowym ;)

      Usuń
    3. Staram się unikać piwa jak ognia, ale może kiedyś pojawi się wpis o Miodowym - w sumie to moje ulubione piwo ;)

      Usuń
  2. zabawna definicja nazwy rzeki :D lubię wnętrza zamku, przechadzanie się po komnatach to było jedno z moich ulubionych zajęć w dzieciństwie ;) dzisiaj oglądałam powtórkowy program Szansy na sukces z udziałem Wilków i pamiętny występ Tomka Makowieckiego z piosenką Sun of the blue sky ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale ładnie się prezentuje wszystko ;) ale w taki ukrop że się komuś chciało wyjść z domu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. kupiłaś sobie koronę księżniczki? :D ja bym kupiła na pewno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam, ale mój R. spojrzał na mnie karcącym wzrokiem mówiącym : Kama, Ty masz 24 lata, gdzie będziesz popierdalała z koroną ? Może za rok ;D

      Usuń