sobota, 5 maja 2012

TAG : WIEM CO JEM !

Zostałam otagowana przez Anię.

Zasady:
1. Napisz, kto Cię otagował i przedstaw zasady
2. Zamieść banner i odpowiedz na pytania
3. Otaguj kolejne 5 osób :)



Pytania:
1. Czy uważasz, że odżywiasz się zdrowo?
2. Czy zwracasz uwagę na skład produktów spożywczych? Jeśli tak, to jakich składników unikasz?
3. Jesz dużo owoców i warzyw?
4. Czy kiedykolwiek się odchudzałaś? Na jakiej diecie? Zamierzasz się odchudzać w przyszłości? 
5. Czy czujesz się dobrze w swoim ciele?
6. Jaka jest twoja ulubiona potrawa?
7. Czy lubisz gotować? 
8. Co chciałabyś wyeliminować z diety, a co do niej wprowadzić i dlaczego?
9. Czego nie możesz przełknąć a co mogłabyś jeść cały czas?
10.Ile posiłków jesz dziennie?
11.Wypijasz odpowiednią ilość wody? ( min. 8 szklanek dziennie) ?


Na dokładkę możecie polecić jakiś zdrowy prosty przepis, przekąskę czy coś w tym stylu :)
 
 
1. Czy uważasz, że odżywiasz się zdrowo ? 
 
Myślę, że raczej tak. Oczywiście, nie zawsze tak było. Jeszcze pół roku temu, nie widziałam nic złego w niejedzeniu śniadań czy w żywieniu się produktami z proszku. Gdy postanowiłam w końcu wziąć się za siebie, pierwsze co, to pozbyłam się złych nawyków żywieniowych, a te zdrowe zaczęłam stopniowo wprowadzać do swojego życia. Jadam pięć posiłków dziennie, dbam o to by moja dieta była zbilansowana. Staram się nie opychać, jeść małe porcje, wzbogacać jadłospis o warzywa i owoce. Na pewno di ideału mi jeszcze dużo brakuję, ale z każdym dniem uczę się czegoś nowego.

2. Czy zwracasz uwagę na skład produktów spożywczych? Jeśli tak, to jakich składników unikasz?
 
Od niedawna tak. Zwracam szczególnie uwagę na to czy produkt nie zawiera glutaminianu sodu i syropu glukozowo-fruktozowego. Unikam także soków słodzonych słodzikiem - są paskudne w smaku, sama chemia. Kupując np. dżem zwracam uwagę na zawartość procentową owoców.


3. Jesz dużo owoców i warzyw?

TAK, TAK ,TAK ! Uwielbiam owoce. Są dla mnie doskonałym zastępnikiem słodyczy, które jadam bardzo rzadko. Warzywa staram się jeść do każdego posiłku.


4. Czy kiedykolwiek się odchudzałaś? Na jakiej diecie? Zamierzasz się odchudzać w przyszłości?


Można by pisać i pisać. Oczywiście, że się odchudzałam i to nie raz. Kilka lat temu, gdy byłam jeszcze głupia i podatna, za namową koleżanki spróbowałam diety Kopenhadzkiej. Jeśli to w ogóle można nazwać dietą, nazwa powinna zostać zamieniona na głodówka po kopenhadzku. Po czterech dnia zemdlałam na zajęciach, nie miałam na nic siły, byłam zmęczona, posępna i ospała. Później odchudzać się przestałam, jadłam to na co miałam ochotę i dzięki temu pewnego dnia na wadze ujrzałam + 15 kg w przeciągu 4 lat. Teraz znów się odchudzam, ale nie stosuję żadnej diety ( no można ją nazwać MŻWR - mniej żreć, więcej ruchu). Jem mądrze, nie objadam się, nie podjadam, zwracam przede wszystkim uwagę na to co jem.




5. Czy czujesz się dobrze w swoim ciele?
 
Nie, dlatego też się odchudzam. 

6. Jaka jest twoja ulubiona potrawa?
 
Mam wiele ulubionych potraw. Jestem znana z tego, że lubię dobrze zjeść, że w ogóle lubię jeść. Lubię kuchnie włoską, grecką, tajską, chińską.
 
7. Czy lubisz gotować? 
 
Uwielbiam i staram się robić to tak często jak tylko czas mi na to pozwala.

8. Co chciałabyś wyeliminować z diety, a co do niej wprowadzić i dlaczego?
 
Wyeliminowałam chyba wszystko co mogłam, może z wyjątkiem mozarelli, ale chyba nie chcę jej usuwać :) A wprowadzić ... chyba wszystko jest ok.
 
9. Czego nie możesz przełknąć a co mogłabyś jeść cały czas?
 
Nie zjem wątróbki, czarniny i płucek itp. Cały czas mogłabym jeść rukolę, mozarellę, szpinak, suszone pomidory.
 
10.Ile posiłków jesz dziennie?
 
Zależy od dnia, ale najczęściej zjadam pięć posiłków dziennie.

11.Wypijasz odpowiednią ilość wody? ( min. 8 szklanek dziennie) ?
 
Latem tak, zimą nie.
 
 Zdrowa przekąska - jogurt naturalny z owocami i owsianką :)

Taguję :

eM
Kamilę z verde-scuro
Tygryska
Ellę
Niebiesko- szarą

3 komentarze:

  1. całkowicie się z Tobą zgadzam w punkcie 9. ^^ wątróbka, bleeeeeeee

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ja będę zjadała Wasze porcje, bo uwielbiam :-)

      a co do kopenhagi, jest jedną z najgorszych diet z jakimi miałam styczność.

      Usuń
  2. Podoba mi się to 'wiem, co jem' jak i wyzwania z poprzedniego postu. Takie rzeczy bardzo mobilizują :)

    OdpowiedzUsuń