czwartek, 17 maja 2012

Kiełkujemy ?

Ałaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Od rana męczy mnie okropny ból żołądka. Pieczenie, szczypanie po każdym przyjętym posiłku. Tak więc, dopiero na kolację zjadłam coś w miarę treściwego.



Niestety białe pieczywo, ale nie udało mi się go dzisiaj uniknąć.
Kupiłam dzisiaj kiełki z rzodkiewki w Biedronce i przepadłam. Podjęłam decyzję, że muszę jak najszybciej kupić kiełkownicęi kiełkować nasionka w domu. Najwięcej wartościowych dla zdrowia substancji znajduje się w tych świeżo wyhodowanych. Nasionka na kiełki są dostępne w internecie i można je bez problemu dostać. Hodowanie w kiełkownicy ma dla mnie najwięcej zalet.Jest to bardzo wygodna metoda, dzięki której możemy hodować kilka rodzajów kiełków na raz. Dostępne są rożne rodzaje pojemników, najczęściej jest to zestaw składający się z dwóch lub trzech nakładających się na siebie tacek, zbiornika na wodę i pokrywy. Hodowlę przepłukujemy 2-3 razy dziennie, najlepiej każdą szalkę oddzielnie. Należy pamiętać o dokładnym odsączeniu nadmiaru wody po każdym płukaniu. Kiełkownica zapewnia nasionom równomierny dostęp światła.

A Wy hodujecie kiełki w domu, czy kupujecie gotowe w sklepie ?

10 komentarzy:

  1. szczerze mówiąc to chyba nigdy nie jadłam kiełków o_O wstyd

    OdpowiedzUsuń
  2. mam kiełkownicę i pleśnieją mi każde kiełki jakie tam wsadzę, dlatego najlepiej kiełkuje mi się na zwykłych głębokich talerzach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja kiedyś chciałam, ale kurczę ja zapominam o podlewaniu rzeżuchy a co dopiero o kiełkach xD w sumie nawet nigdy ich nie jadłam xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tak często kiełków nie jadam (chociaż smakują mi), ale staram się hodować zioła , mój dziadek hoduje też na działce mnóstwo różnych owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  5. i hoduję i kupuję, kocham kiełki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hodować czasem hoduję, ale kiełkownicy nie mam jeszcze ;) Dlatego póki co częściej kupuję niż sama hoduję.
    Ale jeść ogólnie lubię, nawet bardzo, zwłaszcza jako dodatek do sałatek, albo jajecznicy i innych przetworów jajecznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam jeszcze zapytać jak tam wyzwanie przysiadowe idzie ?

      Usuń
    2. pisałam już gdzieś wcześniej, że ze względu na moje biedne kolanka musiałam przerwać :(

      Usuń
  7. Robię kiełki w domu :) Uwielbiam kiełki brokuła i słonecznika :) Chyba na blogu będę musiała pokazać swoją kiełkownicę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja Mama hoduje na parapecie w pojemnikach po lodach ;D

    OdpowiedzUsuń