poniedziałek, 8 lutego 2016

Przepisy do wypróbowania w tym tygodniu.

Często na blogach trafiam na inspirujące, motywujące wpisy. Jakiś czas temu założyłam nawet tumblr by gromadzić tam inspirujące fotografie. Miałam taki okres, że byłam takim gromadzeniem wręcz pochłonięta, zafascynowana.  Dzisiaj postanowiłam zrobić wpis obrazkowy. Niżej pojawią się zdjęcia potraw, zup, deserów wraz z linkami do przepisów, które mam zamiar przygotować w tym tygodniu.

Tarta oreo - przepis.  Miałam okazję spróbować jej w sobotę - genialna. Koniecznie do zrobienia na następny weekend.



czwartek, 4 lutego 2016

Healthy Burger.

Za rzecz niezwykłą uważam to, że w czasie ciąży nie mam jakiś konkretnych zachcianek. Owszem - na początku miałam olbrzymią ochotę na coś kwaśnego. Ogórek kiszony, a najlepiej szklanka zalewy wypita duszkiem sprawiały, że czułam się w pełni zaspokojona. Jednak nie budziłam męża w nocy o północy coby mi coś kupić, albo co gorsza zaczął pichcić. Nawet tak słodycze mnie mocno nie kręcą, chociaż z racji, że dzidziusie lubią słodki smak wód płodowych - zjem coś słodszego. Najczęściej jest to łyżka czy dwie miodu, ale wpadnie jakiś batonik czekoladowy - no cóż - ciążą to stan odmienny :) Myślałam, że zniszczą mnie fast foody, a tu niespodzianka - wcale mi się nie chce kebaba z budy. Kilka dni temu poczułam jednak smaka na hamburgera. Z racji, że w moim mieście nie ma miejsca gdzie można zjeść zdrowo - nad czym ubolewam - jakiś greenway albo inna knajpa by się przydała. . Ba! W moim mieście nie ma nawet takiego ścierwa jak Mc Donald's :D Jest za to pełno kebabowni, pizzeri i banków.  Postanowiliśmy burgera zrobić w domowym zaciszu z konkretną porcją mięsiwa :)

Zapraszam po przepis :)



środa, 3 lutego 2016

Dziegciowa maseczka do twarzy - Bania Agafii - cud oczyszczający.

Jak widzicie na blogu całkowita zmiana. Wydaje mi się, że teraz jest mniej chaotycznie, bardziej czytelnie i dojrzale. Jeszcze pozostało mi stworzyć odpowiednie etykiety i pooznaczać starsze wpisy. Fajnie jeśli będzie do nich lepszy dostęp, bo kilka artykułów jest na prawdę ciekawych. Blog ma już 4 lata, więc troszkę się tego uzbierało. Mam nadzieję, że Wam się podoba :) Do socialmediów odnośnik znajdziecie w pasku po prawej stronie. Jest też kilka wyróżnionych postów - widzę, że te najpopularniejsze dotyczą mojej metamorfozy :) Dłuższa nieobecność spowodowana była przeprowadzką do nowego mieszkania. Sporo mieliśmy pracy, ale na szczęście już dzisiaj jest całkiem domowo i powoli wszystko zaczyna nabierać odpowiednich kształtów. Do porodu zostało nam 93 dni - nie wiem kiedy ten czas poleciał :)

To by było na tyle jeśli chodzi o sprawy organizacyjne.  Zapraszam Was na dalszą część wpisu. Dzisiaj troszkę o jednej z moich ulubionych maseczek do twarzy.



wtorek, 26 stycznia 2016

Meksykańskie kaszotto - pęczakotto.

Dzisiaj wraz z bąblem i mężem odwiedziliśmy Meksyk. Była to szybka podróż, pełna wyrazistego smaku. Każda kuchnia świata ma do zaoferowania coś nowego, coś smacznego, coś niepowtarzalnego i godnego zapamiętania. Tak całkiem poważnie Meksyku jeszcze nie było nam dane odwiedzić, ale może kiedyś ;) Dzisiejszy obiad to inspiracja kaszotto meksykańskiego z fasolą, kukurydzą i kurczakiem. Oryginalny przepis znajdziecie na blogu Kwestia Smaku.


W moim daniu cebulę białą zastąpiłam czerwoną - bo innej nie miałam;
Zrezygnowałam z wina;
Papryczkę chilli zastąpiłam sosem samba oelek;
Zrobiłam podwójną porcję;


poniedziałek, 25 stycznia 2016

Body ball – czy wiesz jak zacząć treningi z piłką?


Piłki gimnastyczne od lat cieszą się niegasnącą popularnością. I trudno się temu dziwić biorąc pod uwagę fakt, że trening body ball wpływa pozytywnie na kształtowanie różnych partii mięśni, a przy tym ćwiczenia tego typu są wspaniałą rozrywką. Na zajęcia body ball można zapisać się praktycznie w każdym klubie fitness, ponieważ są na tyle popularne, że na stałe weszły w harmonogram oferowanych zajęć. Jakie korzyści niesie ze sobą trening body ball, jak się do niego przygotować oraz kilka ćwiczeń na dobry początek – to wszystko znajdziecie w tym artykule.


Ćwiczenia z piłką jako trening dla każdego!


O zaletach ćwiczeń z piłką mówi się bardzo wiele. Tym, którzy jeszcze nie czują się zmotywowani do rozpoczęcia treningu warto wskazać cztery argumenty:
To wspaniały trening dla ciała. Ćwicząc body ball można zwiększyć siłę mięśni, gibkość, poprawić koordynację ruchową, wymodelować sylwetkę itp.  

Zacząć można praktycznie w każdym wieku. Body ball to trening, który nie obciąża kręgosłupa. Piłki wykorzystuje się w trakcie zajęć rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci, na gumowych piłkach ćwiczą także kobiety w ciąży. Oczywiście, jak każdy trening, także body ball wymaga wcześniejszej konsultacji z lekarzem, stwierdzającej brak przeciwskazań do jego wykonywania. 

Różnorodność ćwiczeń. W zależności od naszego głównego celu treningowego piłkę można wykorzystać aby się zrelaksować, ale również aby wzmocnić konkretne partie mięśni czy całe ciało. Różny stopień trudności wykonywanych ćwiczeń sprawia, że na piłce można także wykonywać trening siłowy.
 
      Rozpoczęcie ćwiczeń nie wymaga znacznych nakładów finansowych. Aby zacząć trening body ball nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu, a jedynie odpowiednio dobranej do naszego wzrostu piłki. Można ją nabyć już w kwocie 40 zł i zacząć trening w domu.
Etap przygotowań
Jak w przypadku każdej, nowej aktywności potrzebujesz trochę czasu, by przyzwyczaić się do piłki. Zanim więc rozpoczniesz na dobre trening przygotuj się do niego, by stał się przyjemniejszy.
Piłka. Aby twój trening był efektywny potrzebujesz dobrze dobranej do swojego wzrostu piłki. W przeciwnym razie nie będziesz w stanie przyjąć prawidłowej postawy, która ma w tym wypadku fundamentalne znaczenie. Zanim kupisz piłkę najlepszym wyjściem byłoby jej przetestowanie. Jeśli więc jest taka możliwość to usiądź na niej w pozycji wyprostowanej, ze zgiętymi w kolanach nogami . Jeśli w trakcie siedzenia twoje stopy swobodnie dotykają podłoża to oznacza to, że piłka jest dobrze dobra do twojego wzrostu.
Ubiór treningowy. Założenie wygodnych ubrań znacznie poprawia komfort ćwiczeń i zwiększa motywację do ich wykonywania. Jeśli ćwiczysz w domu to najbardziej trafnym wyborem będzie top, spodnie typu leginsy oraz sportowe obuwie, dzięki któremu zmniejszy się ryzyko poślizgu podczas ćwiczeń. Dobrej jakości strój, który jest nie tylko wygodny, bo wykonany z najlepszych jakościowo materiałów, ale także stylowy znajdziesz tutaj: https://4fsklep.pl/fitness_trening,559,0.html.
Pierwsze próby. Zanim na dobre rozpoczniesz trening musisz poćwiczyć koordynację ruchową. Zacznij od różnego ułożenia nóg na piłce. Na początek możesz siedząc na niej obejrzeć telewizję, poczytać gazetę. Zrób też kilka głębszych wdechów i wydechów. Oddech ma bowiem kluczowe znaczenie dla uzyskania właściwych efektów treningu.



Kilka ćwiczeń na dobry początek